Årsmöte 19 mars

Varmt välkomna till lokalföreningens viktigaste möte! Vi ses tisdag 19 mars för årsmöte.

På årsmötet ska vi:

• välja ordförande
  • välja ledamöter till styrelse, huvudskyddsombud, förhandlingsombud och andra viktiga förtroendeuppdrag
  • bestämma inriktningen för Sveriges Lärare Umeås verksamhet 2024
  • samt hålla sedvanliga årsmötesförhandlingar i vår organisation

Nomineringsperioden till förtroendeuppdrag avslutades 19 februari. Valberedningens förslag samt övriga årsmöteshandlingar som förslag till verksamhetsplan och budget finner du längst ned på den här sidan.

Även val till valberedning behöver göras - du kan se vilka som står till förfogande för omval i bifogad fil. Förslag på intressanta och lämpliga kandidater görs via mejl till umea@sverigeslarare.se då valberedningen inte förbereder detta. Möjligheten att ge förslag till valberedning är fortfarande öppen!

Årsmötet är också ett bra och viktigt tillfälle att träffa och lära känna andra medlemmar i föreningen, lära sig mer om organisationens arbete och vara med att påverka riktningen för kommande verksamhetsår.

Vi ses i Dragonskolans aula tisdag den 19 mars.
Om du anmäler dig senast den 12 mars bjuds det på matig macka från kl. 18.00 och årsmötet startar 18.30.

Anmäl dig här!

Har du inte anmält dig senast en vecka innan årsmötet går det ändå fint att dyka upp och delta men då utan fikamöjlighet.

Kom ihåg att ta med en digital enhet (mobil, dator eller surfplatta) eftersom all eventuell röstning kommer att ske i mötessystemet Suffra. Det är yrkesverksamma kommunalt anställda medlemmar i Umeå kommun som är röstberättigade vid årsmötet.

Välkommen!
Lokalföreningsstyrelsen Sveriges Lärare Umeå