Vill du ställa en facklig fråga eller få stöd av Sveriges Lärare?

Sveriges Lärare Sundbyberg finns här för dig som medlem. Våra medlemmar är viktiga för oss och vi arbetar för att förbättra arbetsmiljön och arbetsvillkoren i Sundbyberg. Oftast behöver du som medlem inte kontakta oss för stöd men ibland kan du behöva hjälp. Vi har arbetsplats- och/eller skyddsombud på nästan alla arbetsplatser i staden. Ombuden är vår kontaktlänk mellan arbetsplatsen och oss i styrelsen.

Hur kan jag få stöd? Det första du kan göra är att prata med ditt arbetsplats- eller skyddsombud på din arbetsplats. Ombuden är styrelsens länk till er medlemmar. Ombuden vänder sig till oss i styrelsen för vidare stöd. Om din arbetsplats saknar ombud så kan du mejla till Sveriges Lärare Sundbyberg (det är endast styrelsen som ser denna mejl då det är Sveriges Lärare som äger mejlen). Även om du haft kontakt med en viss person i styrelsen kan det bli någon annan som hanterar ärendet.

Har du allmänna frågor så går det även bra att ringa till Lärarlinjen 077-515 05 00. Öppet mån-fre 9.00-15.00.

Du kan även logga in (med BankID) på Mina sidor för att ställa frågor om t ex medlemskap eller fackliga frågor.

Frågor & svar