Lärarfortbildnings konferenser

I höst arrangerar Lärarfortbildning en rad olika konferenser. Som medlem i Sveriges Lärare har du 20 procent rabatt.

Medlemsförmån

Rabatt på fortbildning

Lärarfortbildning arbetar med fortbildning för dig som arbetar i skolan. Som medlem får du 20 procent rabatt på kurser och konferenser!

Språk- och kunskapsutvecklande undervisning

Stockholm & online 12 november 2024

Rikskonferens för lärare som vill bredda och fördjupa sina kunskaper inom språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt, SKUA. Forskningen har gått snabbt framåt och ämnesdidaktiska frågor uppmärksammas allt mer. Med avstamp i detta visar konferensen hur SKUA kan bidra till höjd måluppfyllelse och ökat lärande. Här får du den uppdatering du behöver för att ta den språk- och kunskapsutvecklande undervisningen ett steg längre i det språkligt heterogena klassrummet. Läs mer om konferensen.

Språkrik förskola

Stockholm & online 25 oktober 2024

Konferensen för dig som vill öka din språkliga medvetenhet och ge alla barn rika möjligheter till att utveckla sitt språk. Här får du ta del av aktuell forskning, goda erfarenheter och inspirerande exempel på hur du genom ditt förhållningssätt, undervisning och en genomtänkt utbildning kan stötta alla barns språkutveckling i förskolan. Läs mer om konferensen.

Förskolans rikskonferens 2024

Malmö 20 november, Göteborg 27 november, Stockholm & online 4 december

Förskolans rikskonferens är tillfället när hundratals förskollärare, barnskötare och rektorer träffas för att tillsammans fylla på med ny kunskap, insikter och byta erfarenheter med varandra. Programmet varvar aktuell forskning med verksamhetsnära exempel. I år tar man pulsen på förskolan och dess uppdrag och lyfter vad som gör skillnad för barnen på riktigt. Läs mer om konferensen.

Fritidshemmens rikskonferens

Malmö 21 november, Göteborg 28 november, Stockholm & online 5 december

Fritidshemmens rikskonferens är tillfället när hundratals lärare i fritidshem träffas för att tillsammans fylla på med ny kunskap och inspiration. Programmet varvar aktuell forskning med verksamhetsnära exempel – hela tiden med fritidshemmet i fokus. Här får du nya insikter att ta med till ditt arbete, byta erfarenheter med kollegor från hela landet och den så viktiga bekräftelsen på allt bra du redan gör. Läs mer om konferensen.

Läsutveckling i fokus

Malmö 22 november, Göteborg 29 november, Stockholm & online 6 december

Rikskonferensen för dig som undervisar i F-3. Vill du vara med och bryta den negativa trend gällande läsning och läsförmåga som råder bland barn och unga? Med rätt kunskap och metoder är det möjligt att påverka och ge eleverna de bästa förutsättningar för framtiden. Den här konferensen ger dig konstruktiv och praktisk insikt om vad strukturerad läsinlärning leder till – säker avkodning och förståelse av det lästa. Läs mer om konferensen.

Frågor & svar