Sundsvall

Vi finns här för dig som har frågor, behöver hjälp eller vill veta hur du kan engagera dig fackligt.

Vår lokalförening består av 13 ledamöter i styrelsen. Vi har ett delat ordförandeskap, Margareta Lindström och Therese Olsson. Styrelsen träffas ungefär 1 gång per månad. Vid årsmötet mars 2023 bestämdes det att vi ska ha skolformsföreningar i förskola, grundskola, gymnasie-/vuxenutbildning. I skolformsföreningarna finns representanter från styrelsen. Det är ombuden som tillsammans med styrelsens representanter driver de frågor som medlemmarna tycker är viktiga inom respektive skolformsförening.

060-192840
sundsvall@sverigeslarare.se

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss! Här på vår hemsida kan du hitta kontaktuppgifter till lokalförening och styrelsen. Vill du veta hur du kan bli medlem? Hör av dig till oss så berättar vi varför det är viktigt att vara medlem i Sveriges Lärare!

Telefontider för expeditionen

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

09:00-12.00 13.00-16.00

Fredag

09:00-12.00 13.00-16.00

Vi försöker bemanna expeditionen dessa tider. Om vi inte svarar, lämna gärna ett meddelande på vår telefonsvarare så ringer vi upp dig så snart vi kan.

Mer om oss

Skolformsförening Förskolan

Sammanfattning av mötet som vi hade i skolformsföreningen för förskolan 20231016

Skolformsförening grundskolan

Nedan kommer en beskrivning för hur arbetet med skolformsföreningarna går.

Skolformsförening gymnasiet och vuxenutbildning

Internationella gruppen

Sveriges Lärare vill arbeta för ett starkt engagemang i internationellt samarbete. Vi försvarar demokratiska, mänskliga och fackliga rättigheter och stöder fackliga företrädare och lärarorganisationer världen över. I Sundsvall anordnar vi cafékvällar för medlemmar med olika teman.

Löner 2024 - lokal löneöversynsprocess

Vi följer processen med lönerna inom kommunen.

Löner 2023 - lokal löneöversynsprocess

I uppstartsmöten under hösten träffades Personalutskottets företrädare och ansvariga för löneöversyn inom HR förvaltningar och fackliga företrädare för en dialog kring den löneöversyn som nu är genomfört och som är baserad på de inlämnade inlagorna. Vi har tillsammans med arbetsgivaren genomfört 2023 års löneöversyn genom dialogmodell. Ny lön gäller from 1 april, och utbetalas i maj 2023. Datumet för när avstämningen var klar är den 28 april 2023. Det är detta datum ni bland annat ska uppge till Försäkringskassan.

Sociala medier