Information från valberedningen inför årsmöte 2024

Sveriges Lärare är ditt fackförbund. Gör din röst hörd! Vad tycker du och vem vill du ska företräda dig och förbundet? Nu är det dags att nominera dina kandidater till Sveriges Lärare Stockholm.

Nominera dina fackliga företrädare!

Årsmötet sker onsdagen den 20 mars på Chinateatern i Stockholm. Inför årsmötet ska nomineringar till de olika valen ske (se nedan). Nomineringarna ska vara valberedningen tillhanda senast söndagen den 28 januari. Alla medlemmar i Sveriges Lärare Stockholm har rätt att nominera kandidater. Alla medlemmar är välkomna på årsmötet. Yrkesverksamma medlemmar har rösträtt.

Årsmötet ska välja personer till dessa uppdrag (som löper på ett år):

1. Ordförande
  2. Styrelseledamöter
  3. Förhandlingsombud
  4. Huvudskyddsombud på föreningsnivå
  5. Valkretsombud
  6. Revisorer jämte suppleanter
  7. Valberedning

Till alla uppdrag ska nomineringar ske i förväg till valberedningen som tar fram ett förslag som kommer gå ut till medlemmarna senast två veckor innan årsmötet. Nominerade personer ska vara tillfrågade och intresserade av att ställa upp. Om man vill nominera en person till fler än ett uppdrag behöver man föreslå denne för vart och ett av uppdragen.

Läs mer om de olika uppdragen och nominera här:

NOMINERA

Länk till nuvarande styrelse

Vänliga hälsningar,

Valberedningen Stockholm:

Anders Johansson, Zainab Salehian, Lina Westerlund, Ingrid Lindblom, Maria Karlsson, Nike Ingelmo, Monica Wiklund-Bergström.

Frågor till valberedningen skickas till:

anders.johansson@fvsverigeslarare.se

Frågor & svar