Manlig l rare
Senast uppdaterad

2016-05-25

Bli medlem i Lärarförbundet!

Här är fyra bra argument för ett medlemskap i Nordens största lärarförbund.

Kostnadsfritt för dig som är student

För dig som är lärarstudent är medlemskapet kostnadsfritt under hela studietiden. Du får ta del av hela Lärarförbundet, till exempel rabatter, inspiration, möjlighet att påverka lärarutbildningen och yrket.

Bli medlem nu – spara 900 kr *

Det är extra förmånligt att bli medlem hos oss. Vi bjuder på tre månader utan avgift. Oavsett vad du gör för pengarna du sparar – unnar dig något extra eller skänker till välgörenhet, gör ditt medlemskap skillnad för dig och för alla Sveriges lärare. Tillsammans tar vi kampen för högre löner och bättre arbetsvillkor!

*) Beräknat på en genomsnittlig medlemsavgift på 300kr/månaden

Försäkringar, kollektivavtal och juridiskt stöd

Trygghet kan vara många olika saker. Fallskärm om något händer. Kollektivavtalet som ger schyssta spelregler. Att alltid ha någon att fråga. Förmånliga försäkringar som ger trygghet. Men också redskapen för att bli en ännu bättre lärare.

Kurser och kompetensutveckling

Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för dig så att du kan göra ett bra jobb. Hos oss får du kollegialt stöd och yrkesutveckling. Vi ger dig mötesplatser, kurser och inspiration. Välj det som passar dig ur vårt stora utbud.

Verktyg som ger dig stöd i arbetet

Du ska trivas och må bra på jobbet. Vi tar arbetsmiljön på allvar. Som medlem får du tillgång till våra smarta verktyg för att få koll på din löneutveckling och din arbetstid. Har du frågor om vad som gäller ger vi klara besked. Våra ombud och avdelningar är ditt stöd i vardagen och du kan alltid höra av dig till vår medlemsservice. Vi lyssnar och ger råd och stöd.

Förmåner som betalar sig

Vad sägs om ett medlemskap som ger tillbaka minst lika mycket som det kostar? Vår inkomstförsäkring är en viktig trygghetsfaktor om något händer på arbetsmarknaden. För att inte tala om riktigt förmånliga försäkringar. Flera banker erbjuder dig förmånliga lån till villkor du får svårt att matcha på egen hand.

Du har världens viktigaste jobb!

Vi är lärare - en film som vill vi visa upp den bredd som finns inom läraryrket men också bredden som finns bland Lärarförbundets medlemmar.
Läs mer om den här.