Foto kristofer samuelsson 4
Senast uppdaterad

2019-01-24

Bli medlem i Lärarförbundet!

Välkommen till Lärarförbundet, Nordens största lärarförbund med 234 000 medlemmar! Lärarförbundet är den enda organisation som samlar kraften från hela lärarprofessionen. Vi är störst för att vi vet att det är tillsammans som vi får bäst förutsättningar att vara bra lärare och skolledare.

Första tre månaderna gratis!

Som ny medlem i Lärarförbundet så får du första tre månaderna helt gratis. Bli en del av en stark organisation som samlar hela lärarprofessionen. Tillsammans får vi rätt saker att hända.

Försäkringar, kollektivavtal och juridiskt stöd

Trygghet kan vara många olika saker. Fallskärm om något händer. Kollektivavtalet som ger schyssta spelregler. Att alltid ha någon att fråga. Förmånliga försäkringar som ger trygghet. Men också redskapen för att bli en ännu bättre lärare.

Kurser och kompetensutveckling

Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för dig så att du kan göra ett bra jobb. Hos oss får du kollegialt stöd och yrkesutveckling. Vi ger dig mötesplatser, kurser och inspiration. Välj det som passar dig ur vårt stora utbud.

Verktyg som ger dig stöd i arbetet

Du ska trivas och må bra på jobbet. Vi tar arbetsmiljön på allvar. Som medlem får du tillgång till våra smarta verktyg för att få koll på din löneutveckling och din arbetstid. Har du frågor om vad som gäller ger vi klara besked. Våra ombud och avdelningar är ditt stöd i vardagen och du kan alltid höra av dig till vår medlemsservice. Vi lyssnar och ger råd och stöd.

Ett medlemskap med guldkant - förmåner

Vad sägs om ett medlemskap som ger tillbaka minst lika mycket som det kostar? Ett medlemskap i Lärarförbundet bjuder på mängder av medlemsförmåner - både förmåner som är viktiga i din vardag så som inkomstförsäkring och personlig vägledning. Men medlemskapet är även sockrat med förmånliga erbjudanden om lån, resor, fritid och träning.

Läs mer om Lärarförbundets medlemsförmåner här!

Kostnadsfritt för dig som är student

För dig som är lärarstudent är medlemskapet kostnadsfritt under hela studietiden. Du får ta del av hela Lärarförbundet, till exempel rabatter, inspiration, möjlighet att påverka lärarutbildningen och yrket. När du sedan börjar arbeta betalar du endast 100 kr för ditt första år som yrkesverksam medlem och får en rabatterad avgift för år två.