Lärarförbundet Lärarförbundet
Lärarförbundet
Logga in Sök British flag
  • Medlemskapet
    • Ditt medlemskap
    • Värva en kollega
  • Stöd
    • Avtal & lagar
    • Lön
    • Arbetstid
    • Arbetsmiljö
    • Arbetsplatsdialogen
  • Yrkesfrågor
    • Så blir du lärare
    • Ny lärare
    • Utvecklas i yrket
    • Lärarlegitimation
    • Förstelärare & lektor
    • Bloggar
  • Kurser
    • Våra kurser
    • Dina anmälningar
    • Kalendarium
    • Lärarfortbildning
  • Förtroendevald
    • Ombud
    • Förbundsnätet
    • Styrelsestöd
  • Tidningar
    • Lärarförbundets tidningar
    • Mina prenumerationer
  • Kontakt
    • Kontakta oss
    • Kontakta Lärarnas a-kassa
    • Ändra mina uppgifter
Bli medlem
Bli medlem
Lärarfortbildning
Visar resultat 1 - 10 av 11 totalt
  • Allt
  • Nyheter
  • Faktasidor
  • Frågor
  • Avdelningar
  • Avgränsa din sökning
Avgränsa din sökning med taggar:
  • Medlemskap
  • Skolledare
  • Förstelärare och lektor
  • Skolutveckling
  • Kollegialt lärande
  • Speciallärare/specialpedagog
  • Medlemsförmån
  • Digitaliserad skola
  • Faktasida

    Lärarfortbildning

    Få 25 % rabatt hos ​Sveriges ledande leverantör av kvalificerade kurser och utbildningar för dig som arbetar inom fritidshem, förskola,...

  • Faktasida

    Inspiration & Kurser

    Inspiration och kompetensutveckling via nätverk, föreläsningar, stipendier, lektionstips och mycket mer.

  • Blogginlägg 2017-10-03

    ​Ett professionsprogram ger en annan syn på yrket

    Jag är övertygad om att ett professionsprogram för lärare och skolledare på sikt kommer att ändra på synen på lärar- och skolledaryrkena....

  • Nyhet 2017-03-06 Centralt

    ​Källkritikens dag: Fem tips för bra faktakoll på nätet

    Bland unga är sociala medier en viktigare nyhetskälla än både tidningar, radio och tv. Att förhålla sig källkritiskt och lära sig att...

  • Blogginlägg 2016-09-29

    Vinsttak inte hela lösningen

    Det finns ingen garanti för att vinstbegränsning leder till en bättre skola. Vad som behövs är att lärare blir lyssnade på när resurser...

  • Blogginlägg 2016-09-24

    Framtidsspaning - TPACK, UDL och läslyftet

    1:1 innebär fantastiska möjligheter om det finns en digitaliseringstrategi...

  • Blogginlägg 2016-04-07

    "Läsning så in i Norden" - Teori möter praktik i syfte att forma moderna läsfrämjande lärmiljöer i skolan

    En god läsförmåga är en nyckelkompetens i ett föränderligt och globaliserat kunskapssamhälle, vilket var ett av budskapen i...

  • Blogginlägg 2016-03-30

    Hur kommer bearbetningen av läroplanen påverka mig som svensklärare?

    Karin Berg har tagit sig en titt på hur bearbetningen av läroplanen för att förstärka digitaliseringen kommer att påverka hennes arbete...

  • Blogginlägg 2016-02-01

    Bevingade skolord - #BETT2016

    Grit. Challenge based learning. The learning pit. Learning outcome. Några av de bevingade skolorden som följer med mig hem från resan...

  • Blogginlägg 2015-10-27

    ​I ryggsäcken från Skolforum 2015

    Det tar jag med mig till min verksamhet. Det här funkade. Det här funkade inte. Och en utmaning till arrangörerna inför nästa år.

1 2

Kontakt

Kontakta Lärarförbundet för frågor kring ditt medlemskap, ändringar i medlemsregistret eller allmänna fackliga frågor.

0770 - 33 03 03 (vardagar)

Press

Journalist? Kontakta vår pressjour. Kontaktuppgifter hittar du i vårt pressrum

press@lararforbundet.se

Vi sparar dina personuppgifter när du skickar e-post till oss.


Kansliet

Lärarförbundet
Box 12 229
Segelbåtsvägen 15
102 26 Stockholm

Hitta till kansliet

  • Stöd

    • Avtal & lagar
    • Lön
    • Arbetstid
    • Arbetsmiljö
    • Arbetsplatsdialogen
  • Yrkesfrågor

    • Så blir du lärare
    • Ny lärare
    • Utvecklas i yrket
    • Lärarlegitimation
    • Förstelärare & lektor
    • Bloggar
  • Kurser

    • Våra kurser
    • Dina anmälningar
    • Kalendarium
    • Lärarfortbildning
  • Förtroendevald

    • Ombud
    • Förbundsnätet
    • Styrelsestöd
  • Tidningar

    • Lärarförbundets tidningar
    • Mina prenumerationer
Lärarförbundet
Icon facebook footer Icon instagram footer Icon twitter footer

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse på webbplatsen.