Detta är ett inlägg från Lärarstudentbloggen

Var med och påverka vår politiska inriktning

​Om mindre än en månad - den 1 till 3 december - startar Lärarstudentmötet 2017! Vi i LSM-gruppen - Lärarstudentmötesgruppen - är mitt uppe i planeringen av mötet och hoppas självklart att vi kommer se dig där.

LSM-gruppen är en del av Lärarförbundet Students valda studerandekommitté som arbetar kontinuerligt för att utveckla Lärarstudentmötet.

Lärarstudentmötet är ju årets höjdpunkt! För många av oss kommer det vara första gången vi deltar, och för andra kommer det vara andra eller till och med tredje gången. Oavsett om man varit där tidigare år eller inte så kommer vi alla få uppleva en känsla av tillhörighet och en stärkt framtidstro.

Var med och välj politisk inriktning

Under helgens gång kommer vi träffa spännande och engagerade lärarstudenter från hela landet och få en möjlighet att snacka utbildningspolitik och jämföra våra samlade erfarenheter från att gå en lärarutbildning. Du som åker som kommer få representera dina lärarstudentkamrater från ditt lärosäte och göra din röst hörd när vi väljer den politiska inriktningen för Lärarförbundet Student 2018!

Lärarstudentmötet finns på Facebook!

Klicka ”jag kommer” i eventet Lärarstudentmötet 2017 för att hålla dig uppdaterad om mötet. Nyfiken på att se hur Lärarstudentmötet såg ut 2016? Kolla då in alla härliga bilder från förra året i vårt fotoalbum.

Är det första gången du ska åka till Lärarstudentmötet och vill bolla tankar och idéer med någon? Eller vill du och din kommitté spexa under lördagsmiddagen? Hör då av dig till oss i LSM-gruppen genom att skriva till gruppens sammankallande Elouise Johansson, styrelseledamot i Lärarförbundet Student, genom att maila till: elouise.johansson@student.lararfobrundet.se.

Med vänliga hälsningar.

LSM-gruppen – Elouise, Sofia, Leila och Maria