Detta är ett inlägg från Lärarstudentbloggen

Valspurt

​Välkomna tillbaka till valspurten! Sommaruppehållet har varit långt när vi tänkt på hur ofta vi borde ha skrivit på bloggen (och så klart med tanke på hur ofta ni varit inne och mötts av samma gamla inlägg), men ändå alldeles för kort när vi reflekterar över allt det där vi hade tänkt hinna.

Välkomna tillbaka till valspurten!

I förra veckan utsåg Lärarförbundet Bästa skolkommun på Centralstationen i Stockholm; med ungdomsförbundsdebatt, partisekreterarutfrågningar och lärarvärvning höll vi igång från tidig morgon tills solen gick ner. Vi vet vad som måste göras; höj lärarlönerna, minska arbetsbelastningen och ge lärarna möjligheter att sätta in särskilt stöd så snart behoven upptäcks.

För Lärarförbundet Students räkning kan jag missnöjt konstatera att lärarutbildningen helt glömts bort i valrörelsen. Men lugna, vi vet var vi har partierna och vi vet också hur viktigt det är att påverka Sveriges nya regering - där ligger vårt fokus sedan länge.

Nu spurtar vi fram tills på söndag! Det är viktiga val vi ska göra, men glöm inte att sätta skolan först!

Tomas Selin
Ordförande Lärarförbundet Student