Detta är ett inlägg från Lärarstudentbloggen

TACK FÖR VÅREN! Sommaren är lång (och kort!)

Sommarsång från styrelsen finns på en social media nära dig!

Våren har gått snabbare än förväntat och nu väntar en lååång sommar. Vet du inte vad du ska tänka på i hängmattan? Fundera på vilka motioner du vill skriva till Lärastudentmötet!

Vårterminen har gått i rasande fart och det känns lite otroligt att det redan är sommar. Vi i styrelsen är imponerade av det engagemang och med vilken energin som vårens arbete har genomförts. Stort tack till alla ledamöter i den centrala kommittén! Ni är stjärnor allihop, och tillsammans har vi drivit viktiga frågor med framgång både på nationell och lokal nivå. Nu har vi alla gjort oss förtjänta av en härlig sommar!

Många av våra lokala kommittéer har haft sina sista möten för terminen och spånandet inför hösten är redan igång. Hösten innebär nya lärarstudenter och nya möjligheter att utvecklas i vårt engagemang! Dessutom innebär det ett nytt Lärarstudentmöte!

Lärarstudentmötet är Lärarförbundet Students årsmöte. Där beslutar vi om vilken politik vi vill driva under 2018, och vilka som ska leda vår organisation. Till Lärarstudentmötet inbjuds delegater från alla lärosäten som ger lärarutbildningar och alla studerandemedlemmar har möjlighet att motionera. Vad tycker du att vi ska arbeta med under nästa år? Har du förslag på hur organisationen kan utvecklas?
Motionera!
Motionera gör man genom att skicka in sin motion via Lärarförbundets hemsida (motionsdatabasen öppnar varje höst!). Motionen måste vara inne senast den 13 oktober. (Mer info kommer! Håll utkik!)

På Lärarstudentmötet kommer vi också att välja vår nya centrala studerandekommitté och styrelse för 2018. Varje lokal studerandekommitté väljer en ordinarie ledamot och en suppleant till den centrala studerandekommittén. Dessa val måste anmälas senast den 27 oktober.

Vi uppmanar alla lokala studerandekommittéer att redan nu fundera kring vilka kandidater ni vill framföra. De kandidater som, den 27 oktober, inkommit som ordinarie ledamöter till studerandekommittén kan valberedningen föreslå till styrelsen. Till ordförandeposten kan alla medlemmar nomineras. Är du sugen på att engagera dig mer? Ett styrelseuppdrag är både utmanande och spännande!
Det var några saker att fundera på under nästa termin. Men innan dess väntar oss en fantastisk sommar! Ta vara på den! Vi i styrelsen kommer definitivt att göra det. Bland annat kommer vi att delta i Almedalsveckan. Följ oss därifrån på sociala medier!

Men det blir också sommar i en hängmatta med en god bok som inte handlar om den proximala utvecklingszonen, eller om UKÄ:s senaste utredning. Njut, tjäna pengar och se till att komma väl utvilade till höstens utmaningar!

Är du intresserad av att delta på Lärarstudentmötet? Ta kontakt med studerandeinformatören eller den lokala studerandekommittén som finns på ditt lärosäte! Läs mer här: https://www.lararforbundet.se/artiklar/lararstuden...

PS. Missa inte styrelsens fina skolavslutningssånginsats. Du hittar den här.

Somriga hälsningar från

Elouise, Malin, Axel och Matilda