Detta är ett inlägg från Lärarstudentbloggen

Öppet brev Worlds Teachers' Day

Världen över saknas det 69 miljoner lärare. Årets världslärardag har som tema att unga lärare är framtiden för professionen. Men det betyder också att unga lärare och lärarstudenter behöver inflytande över läraryrkets framtid. Därför skrev nordiska lärarstudentorganisationer ett öppet brev.

To whom it may concern!

This World Teachers' Day we are recognizing the importance of young teachers and the need of them to safe guard the future with inclusive and equitable quality education and lifelong learning opportunities for all. We, as representatives of Nordic student teachers, stand behind your joint message. We would like to take up your call to promote the emergence of a vibrant teaching force. But we would even like to state that even though young teachers and student teachers are the future of the teaching profession, we are even the present. You need to involve young teachers and student teachers in that work. You need to listen to their concerns and ideas to succeed with your mission to reaffirm the value of the teaching mission and strengthen the teaching force.

Yours sincerely,

NLS studerandeforum