Detta är ett inlägg från Genèveskolans blogg

På plats i ILO-byggnaden

Guy Ryder, ILO:s generaldirektör

Resan blev mer äventyrlig än behövligt, men nu är vi plats, alla utom islänningarna, vars flyg blev inställt. De ansluter ikväll.

För en gångs skull var det inte Banverkets fel. Allt gick enligt tidtabellen tills vi kom till Malmö. Sedan var det rälsbrott på danska sidan som gjorde att vi tvingades vänta på nästa tåg, endast ett spår var användbart och då fick de turas om att använda det. Resultatet blev att två fulla tåg skulle trängas in i ett. En halvtimme sena rusar vi, Jenny, Emil och jag, in på Kastrup för att hinna ikapp de andra. Efter en bra stund innanför gaten får vi reda på att vårt plan är trasigt. Det tog ett par timmar för dem att få fram ett annat plan. Därefter gick resan bra.

Rummen var varma, ingen luftkonditionering, och sängarna minst en decimeter för korta för mig. Svårt att somna, men sedan var sömnen OK.

Idag var det spårvagn till FN-palatset och sedan promenad upp till ILO-byggnaden där jag befinner mig nu, en enorm byggnad. Efter kort introduktion fick vi träffa Mr ILO himself, Guy Ryder, generaldirektör för hela organisationen.

Nu är vi mitt uppe i en uppdatering av vad som kommer att hända i de olika kommittéerna. Efter lunchpausen är det dags för vår kommitté, Transition from War to Peace.

Frågor & Svar