Detta är ett inlägg från Digi-bloggen

Nätet den nya fritidsgården utan vuxna ledare?

Karin Berg, lärare på Scillerska gymnasiet tipsar om URs serie "Det handlar om oss" och avsnittet Nätet - den nya fritidsgården

I de senaste inläggen här på digibloggen har vi kunnat läsa om Jacobs sex saker skolor med mobilförbud missar, där han diskuterar vårt vuxenansvar i elevernas mobilanvändning. Vi har också kunnat läsa Elins inlägg om vikten av att nätprata. Båda inläggen handlar egentligen om vikten av att vuxenvärlden tar ansvar även i den digitala världen och där ingår även skolan.

För att följa samma linje skulle jag som veckans tips denna vecka vilja tipsa om avsnittet Nätet - den nya fritidsgården från URs serie Det handlar om oss. Det är inte en dag för tidigt att vi i skolan börjar ta det som borde vara vårt självklara ansvar.

Kommentera inlägget!