VIKTIG INFORMATION OM FAKTUROR
Månadsfakturor och påminnelser har på grund av tekniska problem inte gått i väg i tid. Vi ber om ursäkt för det som hänt och gör allt vi kan för att rätta till felen.
Du behöver inte höra av dig till oss. Fakturan skickas så snart det är möjligt och förseningen kommer inte påverka ditt medlemskap eller din försäkring. Läs mer →

Detta är ett inlägg från Digi-bloggen

Mera QR-koder

Att arbeta med QR-koder är enkelt och roligt. Mikaela Sveijer ger lästips till er som vill utveckla arbetet med de smårutiga kvadraterna.

Här kommer tips för er som vill ha mer inspiration i hur ni kan utveckla arbetet m QR-koder.

QR-koder säger hej på olika sätt

QRkoder utvecklar lärandet i förskolan

En annorlunda samlingsring

När ni jobbar med QR-koder måste ni vara noga med vad ni länkar till och varifrån. Eftersom en QR-kod är en länk så måste fotot/filmen eller ljudupptagningen lagras någonstans och är det barn med så behövs samtycke. Läs mer på Skolverket angående molntjänster i skolan och vad Datainspektionen säger om publicering på internet.

Men våga prova mer. QR-koder tycker jag ökar barnens delaktighet i förskolan och ger nya möjligheter till dokumentation tillsammans med barnen.

Mikaela Sveijer arbetar som förskollärare på K2H Norlandia i Uppsala. Ni hittar henne även på Twitter: @IT_trollet

Kommentera inlägget!