Lärarförbundet Solna

Här kan du följa allt viktigt som händer i Lärarförbundet Solna, kolla att du har rätt lön jämfört med dina kollegor och mycket mer matnyttigt.

Besöksadress:
Solna stadshus, 13 tr

E-post:

Kalender

Det är alltid något på gång i lärarnas värld – här finns alla kommande aktiviteter

Som medlem hos oss får du:

Stöd som ger trygghet

Ett medlemskap som gör dig tryggare

Trygghet kan vara många olika saker. Fallskärm om något händer. Kollektivavtalet som ger schyssta spelregler. Att alltid ha någon att fråga. Förmånliga försäkringar som ger trygghet. Men också redskapen för att bli en ännu bättre lärare.

• Kollektivavtal - inflytande, arbetsvillkor och lön. Kollektivavtalet är en bra grund att stå på.
  • Inkomstförsäkring - en viktigt trygghetsfaktor på arbetsmarknaden.
  • Webbombudsmannen - ställ frågor om din lön och anställning; få snabba svar av våra ombudsmän
Kunskap som lyfter

Delade erfarenheter lyfter din yrkesvardag

Att vara lärare är att ha världens viktigaste yrke! Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för dig så att du kan göra ett bra jobb. Hos oss får du kollegialt stöd och yrkesutveckling. Vi ger dig mötesplatser, kurser och inspiration. Välj det som passar dig ur vårt stora utbud. Missa inte allt som finns på lararforbundet.se. Webbplatsen som anpassar sig efter dina intressen och är full med tips och som råd står till ditt förfogande när du vill.

• Kurser, konferanser och mötesplatser - missa inte vad vi erbjuder dig för lärande, reflektion och samtal med andra lärare.
  • Min kollega - använd en erfaren, engagerad kollega som bollplank.
  • Tidningar - Lärarnas tidning, Pedagogiska magasinet och en tidning om just ditt ämne eller din skolform kommer hem i brevlådan. Bättre koll på skolan får du ingen annanstans.
Verktyg som ger koll

Kunskapen som ger koll på din arbetssituation

Du ska trivas och må bra på jobbet. Något som skaver? Vi tar arbetsmiljön på allvar. Som medlem får du tillgång till våra smarta verktyg för att få koll på din löneutveckling och din arbetstid. Har du frågor om vad som gäller ger vi klara besked. Våra ombud och avdelningar är ditt stöd i vardagen och du kan alltid höra av dig till vår medlemsservice. Vi lyssnar och ger råd och stöd.

• Min lön – håll koll på din löneutveckling.
  • Min arbetstid - Använd våra verktyg, appen Lärarschemat och webbverktyget Min arbetstid för att få hjälp få koll på din arbetstid.
  • Min trygghet – se till så att du får rätt ersättning och rätt skyddsnät om något skulle hända.
Förmåner som gör skillnad

Medlemskapet ger mer än det kostar

Vad sägs om ett medlemskap som ger tillbaka minst lika mycket som det kostar? Vår inkomstförsäkring är en viktig trygghetsfaktor om något händer på arbetsmarknaden. För att inte tala om massor av medlemsförmåner, medlemskort som ger rabatter och riktigt förmånliga försäkringar.

• Inkomstförsäkring - ingår i medlemsavgiften täcker skillnaden mellan a-kassans tak och din lön.
  • Förmånliga medlemsförsäkringar - få rabatter och extra bra villkor för att du är medlem.

• Förmånliga medlemslån - flera banker erbjuder dig förmånliga lån till villkor du får svårt att matcha på egen hand.

Frågor i fokus: var med och påverka

Avdelningsstyrelsen