Höstmötet 23/10 2019 - Seminarier klara!

Höstmöte i Skellefteå 23 oktober på Folkparken i Skellefteå, precis som vanligt. Boka in din kalender redan nu!

Missa inte årets Höstmöte onsdagen den 23 oktober!

Seminarier, läromedelsutställning och frågehörnor mm.

Vi bjuder självklart även i år på en god höstsoppa!

Klara Föreläsningar/seminarier: Viktigt våga prata om psykisk ohälsa! - Jonathan Hedström, Hjärnan och ett smartare lärande - Jesper Ersgård Lärarfortbildning, Minskad oro och ökad koncentration under lektionstid samt självständiga och avkopplande raster får man med kognitiva- och sinnesstimulerande hjälpmedel - Ulf Forsell, Digitala läromedel från NE - Kenneth Skårud, Förtydligat uppdrag, förändrad pedagogik i Förskolan - Katarina Larsson Lärarfortbildning, Bättre tillsammans– Digitalt läromedel och bok i smarta paket - Peter Falkheden, Lyckas med din digitala undervisning, på ditt sätt! - Sofia Löfström, Arbetsbelastning på högkant – vad händer för att komma till rätta med den? - Sandra Asp Axelsson Lärarförbundet, Entreprenörskap i grundskolan. Vad? Varför? Hur? - Petra Umaerus, World’s Children’s Prize - Världens största utbildning om barnets rättigheter, demokrati och global hållbar utveckling. - Cecilia Söderlund, Läromedel som motiverar - Ann-Sofie Forsman och Karin Lindgren Olsson, Framtidssäkra ditt klassrum - Angelica Hedin, PH-fjärilar, regnbågsmjölk och troll med lysande ögon och tjutande svansar - Thomas Löfgren och Britt Marie Forslund, Ett kvalitetssäkrat digitalt läromedel - David Sköld

Lärarförbundet Skellefteå

931 30 Skellefteå