Det är många som ringer till oss just nu och väntetiden kan ibland vara lång. Har du frågor om din faktura kan du läsa mer här. →

Välkommen till Lärarförbundet!

Vi är Nordens största lärarförbund med 234 000 medlemmar! Lärarförbundet är den enda organisation som samlar kraften från hela lärarprofessionen. Vi är störst för att vi vet att det är tillsammans som vi får bäst förutsättningar att vara bra lärare.

Välkommen till Lärarförbundet,

vi hoppas att få se dig som medlem!

Vi erbjuder Dig 3 månader kostnadsfritt!

Därefter betalar du den lägsta medlemsavgiften bland förbund som organiserar lärare:

 290 kronor/månad– betalar yrkesaktiva medlemmar som arbetar 75% eller mer.

 150 kronor/månad – betalar yrkesaktiva medlemmar som arbetar 74% eller mindre

 När du tar din examen betalar du endast 100 kronor totalt för hela året i medlemsavgift det första året efter examen.

Din arbetsmiljö och lön i fokus!

Har du frågor om vad som gäller ger vi klara besked. Våra ombud och Partille avdelning är ditt stöd i vardagen och du kan alltid höra av dig till oss eller vår

medlemsservice Lärarförbundet Kontakt, 0770-330303.

Medlemsförmånerna är många fler och du kan läsa mer om dem på www.lararforbundet.se

Genom att samla hela professionen i Lärarförbundet stärker vi inflytande och ställning. Tillsammans är det vi som har svaren på vad som behöver hända på arbetsplatsen, i läraryrket och hela Skolsverige!

När du vill gå över från ett annat fackförbund till Lärarförbundet behöver du kontakta ditt fackförbunde och avsluta medlemskapet. Undvik att det blir glapp mellan dina medlemskap i fackförbund. Byter du fackförbund utan avbrott kan du tillgodoräkna dig medlemstiden för inkomstförsäkringen. Förutsättningen är också att ditt gamla fackförbund har en sådan likvärdig inkomstförsäkring.

Hör av dig till Lärarnas a-kassa så hjälper de till att överföra medlemskapet till dem från din tidigare a-kassa. 0770 33 00 10. Har du några frågor, kontakta Lärarförbundet Kontakt på telefonnummer 0770-33 03 03

För Lärarförbundets styrelse

Alexander Köhn,, Ordförande, avd. Partille