Det är många som ringer till oss just nu och väntetiden kan ibland vara lång. Har du frågor om din faktura kan du läsa mer här. →

Rast och paus enligt arbetstidslagen!

Just nu belyser vi extra din rätt till rast och paus!

Rast och paus enligt arbetstidslagen!

Rätten till rast är reglerad i arbetstidslagen (SFS 1982:673), likaså möjligheten att ta ut paus ett par gånger under en arbetsdag. Denna personliga avkoppling är av vikt då kroppen på sikt fara illa utan arbetsuppehåll.

För att hålla som lärare, för att behålla lärare och för att få unga att vilja bli lärare måste vi ta makten över professionen! För att komma till rätta med höga ohälsotal och yrkets attraktivitet behöver vi hjälpas åt. Arbetsgivaren är den som har skyldighet att organisera arbetet så Du och Dina kollegor får ut rast och pauser, en viktig del för Er arbetsmiljö.

Just nu belyser vi extra din rätt till rast och paus!

Via informationsblad, insändare, sociala medier, fördjupad information till ditt ombud och en massa vykort kommer vi under våren och hösten sätta fokus på att lagen följs!

Tillsammans blir vi starka!

I dokumentet till höger kan du se hur vykortet ser ut!