Gustav Vasa talar ur skägget, en utställning om makt

Lärarförbundet Kalmars medlemmar har möjlighet att besöka utställningen mellan 29 augusti-8 november. Öppettider, se Slottets hemsida. Aktiviteten genomförs under förutsättning att det är lämpligt under rådande omständigheter.

I år är det 500 år sedan Gustav Vasa gjorde entré i Kalmar. Nu ska han åter få inta Kalmar Slott. Utställningens tema rör sig kring makt, manipulation och propaganda. Den största platsen kommer hans skägg att uppta, det skall både lysa och tala!

Utställningen sker i samarbete med Livrustkammaren, med originalföremål som kommer att visas, samt att några kommer visas tillsammans med modern 3 D teknik.

Målgrupp: Yrkesverksamma- och studerandemedlemmar i Lärarförbundet Kalmar.

Anmälan: Du kan bara anmäla dig själv och endast på följande sätt: Logga in på Lärarförbundets hemsida. Klicka på rubriken Kurser och sedan på underrubriken Kalendarium. Gå till funktionen Välj avdelning för att se aktuella tillfällen, sök på Kalmar, därefter Uppdatera listan. Leta upp ”Utställning Gustav Vasa” i listan och klicka på aktiviteten. Kontrollera att dina uppgifter stämmer. Avsluta med att klicka på Skicka.

Anmälan senast 11 juni. Begränsat antal platser. Det är ”först till kvarn” som gäller.

Du är antagen när du får ett bekräftelsemail om antagning.

Tänk på att det är medlemmarnas pengar som används för att genomföra aktiviteten. Avanmäl dig omgående om du får förhinder så att möjlighet till anmälan kan ges till annan medlem.