Inspirationskväll med Agneta Lundström, Konflikthantering i vardagen – Vad kan du som lärare göra? 12 nov 2020 klockan 16:00-17:00, Essinge konferenscenter, Stockholm, Stockholm, Digital konferens Öppen föreläsning för alla medlemmar i Lärarförbundet

I sin föreläsning visar Lundström en samtalsmodell på hur du som lärare, kan skapa ett mer levande samspel med eleverna. Vi människor kan hamna i konflikter både i privatlivet och i yrkeslivet – men hur ska en lärare göra för att kunna möta alla sorters elever? Agneta Lundström menar att lärarutbildningen borde utvecklas för att ge kunskap i konflikthantering.

Föreläsaren pekar även på riskerna. Om vi blir för rädda att hantera en konflikt kan lärandet gå förlorat. Men om vi vågar ta diskussionen på rätt sätt så löser vi också konflikten snabbare – och därmed har både eleven och du som lärare uppnått ett ökat lärande.

Anmäl er till den digitala föreläsningen här: