Ståuppare Janne Westerlund inleder Lärarförbundet Folkhögskolas Årsmöte!

Ståupparen, tillika grundaren av Väddö Folkhögskolas humorlinje, Janne Westerlund inleder Lärarförbundet Folkhögskolas årsmöte kl 15.00 den 15/3 2022. Huvudsakligen står dock framtiden i centrum och det är många spännande saker på gång.

Vi hoppas som sagt på en kul och annorlunda inledning, men huvudsakligen står dock framtiden i centrum och det är en hel del saker på gång, detta samtidigt som vi lever i en orostid. Avdelningen ska sätta en agenda för folkhögskolan och dess lärare, och därtill ritas den fackliga kartan om för oss lärare då en stor majoritet av Sveriges lärare och skolledare sagt Ja till att gå vidare mot en ny organisering. Lärarförbundets vice ordförande Maria Rönn kommer att finnas med för att ge en aktuell bild samt svara på frågor.

Vi närmar oss sista anmälningsdag. Kom ihåg att för att delta som röstande medlem vid årsmötet krävs att du anmäler dig här senast 7/3. När du är anmäld kommer du i god tid få en länk till mötet.

Kallelse och handlingar hittar du här.

Välkommen! / Styrelsen

• Skapad 2022-03-02