Nu gör vi! Agenda 2030-konferens 3 november 2020

Regeringens nationella samordnare för Agenda 2030 bjuder in till en dag för omställning 3 november på temat ”Decade of Action and Delivery”.

Uppstartskonferens för Sveriges Agenda 2030-aktörer

Med virtuella konferensen Nu gör vi! vill vi skapa en mötesplats för samhällets olika aktörer där de kan dela kunskap, testa idéer och ge varandra inspiration och draghjälp i arbetet framåt för hållbar utveckling.

Vi samlar aktörer som jobbar med omställning av samhället från kommuner och regioner, näringsliv, civilsamhälle, forskning och myndigheter. Tillsammans ska vi ta oss från vad till hur och växla upp genomförandet av Agenda 2030 och de globala målen för hållbar utveckling.

För att lyckas behöver vi vara många och därför vill vi välkomna alla som på olika sätt engagerar sig i arbetet för att uppnå de 17 målen för hållbar utveckling.

Programmet innehåller exempel på kreativa och nytänkande lösningar med inspirerande talare och spännande berättelser om samverkan över gränserna. Under konferensen erbjuds också möten med digitala utställare och speeddejting med nätverket i en virtuell verklighet.

Programmet uppdateras löpande, mer information om medverkande publiceras inom kort.

Redan nu kan du säkra din plats på Sveriges mötesplats för Agenda 2030-aktörer. Konferensen är kostnadsfri och öppen för alla.

Välkomna till Nu gör vi!

Anmäl dig här

Regeringen har utsett en särskild utredare som ska fungera som nationell samordnare. Den nationella samordnaren ska stödja regeringen i arbetet med att genomföra Agenda 2030 och FN:s globala mål för hållbar utveckling nationellt. Den nationella samordnaren arbetar för att stärka, främja och fördjupa olika aktörers arbete. Vill du läsa mer om uppdraget? Klicka här Har du frågor? Hör av dig till m.agenda2030samordnaren@regeringskansliet.se