Lärarförbundet är Nordens största lärarorganisation med 234 000 medlemmar från skolans alla delar. Vi är många, men vi behöver bli fler för att få en ännu starkare röst. Därför ber vi dig om hjälp att värva en eller flera kollegor. Som tack får du välja premie i vår värvarshop.

Förutom att vi tillsammans blir starkare, får du 100 poäng för varje ny yrkesverksam medlem som du kan byta mot praktiska och smarta prylar i vår värvarshop. Naturligtvis bjuder vi din kollega på de tre första månadsavgifterna. Win win för alla!

Exempel på saker du kan hitta i shopen:

• to go mugg = 100 poäng
  • powerbank = 200 poäng
  • ryggsäck = 200 poäng
  • köks-set Ulrika Hydman = 400 poäng
  • höst/vinterjacka = 1 000 poäng

NYHET! Nu kan du också välja att skänka poängen/värdet till Rädda Barnen. Du väljer själv hur många av dina poäng du vill skänka.

Se mer vad som finns att välja på här

När?

Det är alltid ett bra tillfälle att prata med sina kollegor om fackliga frågor, rättvisa och demokrati. Och tiden kan inte vara bättre än när värvandet även ger praktiska och roliga gåvor till dig som värvar. Från nu och framåt hjälps vi åt att växa och bli en ännu starkare röst för alla som jobbar inom skolan.

Var?

Överallt där lärare och skolledare finns. I matsalen, fikarummet, klassrummet, på skolgården, på internet. Välj själv. Fältet är öppet och fritt!

Hur?

Prata, prata, prata. Med dina kollegor och vänner inom skolans värld. Lämna ingen utanför. Alla ska få frågan om de vill bli medlem och chans att säga ja. Det fina är att varje ny medlem dessutom får tre månader gratis medlemskap, på så vis kan hen känna sig för om vi som fackförbund levererar. Vilket vi gör vårt bästa för att överträffa!

Varför?

Alla tjänar på en starkare skola, därför är det viktigt att vi är många och visar upp en enad front. Vi vill att politiker och beslutsfattare i riksdagen och landets kommuner riktar fokus på skolan, hela skolans utveckling – lönerna, arbetsbelastningen, personalbristen och självklart elevernas situation.

Vem?

Kan alla vara med och värva? Svar Ja! Oavsett om du har förtroendemannauppdrag, är ombud inom Lärarförbundet eller sitter i en styrelse. Det som förenar oss är att vi är medlemmar och vi ska bli fler tillsammans!

Alla som är medlemmar kan vara med på ”värva en kollega”.

Om poängen

Hur får jag mina poäng?

Den du värvar som ny medlem fyller i vårt "bli medlem formulär" på lararforbundet.se (observera att det alltså INTE för "värva en kollega upplägget" fungerar att fylla i en ansökan i pappersformat). I ansökningsformuläret får den du värvat en fråga på sidan 2 om vem som värvat hen och där anger hen ditt namn och din mailadress. Du kommer sedan få en bekräftelse på detta via e-post och information om att du fått 100 poäng att handla för i "Värva en kollega webbshopen".

1. Den som blivit värvad ("ny medlem") fyller i bli medlem formuläret på webben
  2. På sidan två i formuläret ("bekräftelsesidan") fyller den som värvats i namn och mailadress till den som värvat
  3. Ett automatiskt mail går till dig som värvat med info om att du har mer poäng i shopen att välja premie för

Hur använder jag mina poäng?

Du väljer om du vill byta dina 100 poäng direkt eller om du vill samla på dig mer poäng för att kunna få ännu finare produkter i shopen. Gör så här när du vill lösa in dina poäng:

Gå till värvarshopen. Här löser du in dina poäng genom att lägga den produkt du vill ha i inköpskorgen. Gå sedan vidare till kassan och när beställningen ska bekräftas fyller du i uppgifter om namn, leveransadress, e-postadress och medlemsnummer (medlemsnummer hittar du genom att logga in på ”mina sidor" på lararforbundet.se med hjälp av ditt bankID).

När beställningen är klar kommer din poäng att justeras och du får ett bekräftelsemail på beställningen men också ett separat mail med uppgifter om din nya poängnivå.

Hur många poäng är max?

Det finns inget tak. Vill du värva 100 personer så får du göra det - och vi tillsammans blir 100 röster starkare! Om du vill värva en person så är det också toppen. Vi är kraftfullare tillsammans än en och en.

Tack!