Visa att du är för mångfald!

Visa din åsikt med Lärarförbundets knapp "Lärare mot rasism".

I Lärarförbundet är vi 232 000 som gillar mångfald. Vi lärare är viktigare än någonsin i arbetet för ett öppet och välkomnande Sverige. På ett enkelt sätt kan du visa din åsikt - beställ klistermärken, ladda ner affisch eller beställ en knapp.

Nu ser vi hur främlingsfientliga vindar blåser allt kraftigare över Sverige. Vi kan aldrig acceptera rasism och intolerans. Därför har vi på Lärarförbundet tagit fram dekaler, knappar och affischer - så att du kan visa var du står och tycker, "Lärare mot rasism".

Ett klistermärke kan göra skillnad

Är du medlem hos oss kan du beställa klistermärken med texten "Lärare mot rasism", för att sprida budskapet. Du måste vara inloggad på webbplatsen för att kunna beställa.

Sprid budskapet med en affisch

Skriv ut pdf-affischen "Vi är 232 000 som gillar mångfald" och sätt upp på din arbetsplats.

Visa var du står - bär vår knapp

Är du medlem och inloggad på webbplatsen, beställ knappen "Lärare mot rasism", som du kan beställa i vår materialkatalog (slut i laget för tillfället, kommer att gå att beställa inom kort). Du kan även i vår materialkatalog beställa dekaler/klistermärken med budskapet på, för att fästa på till exempel din mobil, dator eller surfplatta.

Skapa diskussion i klassrummet

För att sätta igång en diskussion om rasism och främlingsfientlighet på din skola, har Lärarförbundet tagit fram ett studiematerial. Materialet består bland annat av filmer, som ni kan använda för att resonera hur ni arbetar med värdegrundsfrågor på skolan: lararforbundet.se/lararemotrasism