Vinnarpaket Bästa skolkommun 2017

Är du anställd eller förtroendevald på en kommun som blev en av de 50 bästa eller bäst i ditt län i Lärarförbundets rankning Bästa skolkommun 2017? Då har vi tagit fram en symbol och delningsbilder för sociala medier för att marknadsföra din kommuns resultat i kommunens egna kanaler.

Vi i hoppas att din kommun tar tillfället i akt att använda vårt våra symboler för att berätta om topplaceringen för den kompetenta och drivna skolpersonalen i kommunen, de hårt arbetande eleverna och deras föräldrar samt för dem som är nyfikna på att flytta till er kommun med sin familj eller sin företagsetablering.

Det här innehåller vinnarpaketet

Kommuner på plats 1-3: En egen Bästa skolkommun-symbol med kommunnamnet och placering, en egen omslagsbild till kommunens Facebooksida och pdf-diplom.

Bäst i länet: En egen Bästa skolkommun-symbol med kommunnamnet och text att kommunen blev bäst i länet, en egen omslagsbild till kommunens Facebooksida och pdf-diplom.

Topp 50: En egen Bästa skolkommun-symbol med kommunnamnet och text att kommunen hamnade på topp 50.

Symbolerna levereras som högupplöst png-fil, och är lämplig att använda som delningsbid i kommunens sociala medier som Facebook, Instagram, Twitter eller Snapchat, som puff likt en medalj på kommunens webbplats eller som bild i en egen nyhetsartikel.

Du hittar din kommuns vinnarpaketet för Bästa skolkommun 2017 under "bilagor" på den här sidan.

Diplommall

Vill du uppmärksamma din kommuns resultat och lärarna i kommunen genom att dela ut ett eget, anpassat diplom, erbjuder vi en diplommall i Word-format. Du hittar den under "bilagor" på den här sidan.

Dela kommunens resultat

På sidan lararforbundet.se/basta-skolkommun hittar du den senaste rankning. Där kan du få fram hela rankningen eller söka upp din kommun och se hur det gick i respektive kriterium. Du kan även välja att jämföra med en annan kommun. Dela gärna länken till din kommuns resultat!

För journalister har vi tagit fram ett mediekit.

Frågor och svar och kriterier

Vi har samlat svaren på de vanligaste frågorna om rankningen. Ta gärna en titt på de 13 kriterierna, som ligger till grund för denna heltäckande rankning.