Vi ses väl på SETT 2017?!

Den 3 - 5 maj är det i år dags för SETT och vi på Lärarförbundet är givetvis på plats. Nytt för i år är att Lärarförbundet Stockholm har satt ihop ett väldigt intressant program i vår monter. Något ni verkligen inte vill missa!

Lärarförbundet är samarbetspartner till SETT - Skandinaviens största konferens och mässa om det moderna och innovativa lärandet. Nytt för i år på SETT är att de har utökat ledningsspåret med ytterligare en dag med syftet att ge mer plats åt diskussioner och nätverkande. Innehållet är främst riktat till skolans chefer och beslutsfattare på olika nivåer men även lärare och förskollärare med ett utvecklingsuppdrag.

Träffa oss på SETT

Se till att besöka oss på SETT i vår monter C:41. Vi kommer inte bara ha SETTs bästa kaffe utan även som vanligt anordna en rad inspirerande och intressanta samtal som du helt enkelt inte får missa. Det är även ett perfekt tillfälle att berätta för oss vad du tycker och tänker om din lärarvardag och framtid. På plats kommer du kunna göra din röst hörs i vår medlemsdialog.
Vi finns även på plats för att hjälpa och stötta dig i fackligafrågor om exempelvis arbetstid och lön.

3 maj

• 10:00 Tony Mufic, Utbildningsdirektör Stockholms stad
  • 10:40 Sara Fransson, biträdande rektor, Anna Weinander och Linda Svensson, förstelärare, Blackebergs grundskola
  • Utveckling av ett strukturerat arbetssätt och organisation för skolutveckling
  • 11:50 Annika Hedås Falk, rektor med utvecklingsuppdrag Utbildningsförvaltningen Stockholm stad

4 maj

• 10:00 Anna König Jerlmyr (M), Oppositionsborgarråd Stockholm
  • Vad vill Moderaterna för Stockholms skolor?
  • 11:00 Madeleine Sahlin, rektor Fryshusets grundskola
  • Samarbete med Lärarförbundet Stockholm
  • 13:00 Jesper Rehn, ordförande Lärarnas yrkesetiska råd samt lärare och IKT-pedagog, Ronneby kommun
  • Lärares yrkesetik
  • 14:30 Jennie Wilson, lärare Västerholms friskola och en av Lärarförbundet Stockholms stipendiater.

5 maj

• 9:00 Eva Broström, avvdelningschef Östermalms förskolor Stockholms stad
  • 10:00 Åsa Colliander Celik, förstelärare Mälarhöjdens grundskola
  • Utvecklingsarbete med stort fokus på digitala verktyg för elevens lärande
  • 11:00 Olle Burell (S), Skolborgarråd Stockholm
  • Vad vill Socialdemokraterna för Stockholms skolor?
  • 13:00 Therese Britton, lektor Globala Gymnasiet samt forskare i religionsdidaktik vid Stockholms universitet

Årets tre teman

Årets tema på SETT är Bottom Up, Human vs. Technology och Teacher 2 Teacher. Så är presenterar SETT sina tre huvudteman i år:

Bottom Up

På SETT2017 undersöker vi och tittar på exempel där rektorer, förskolechefer och skolledare jobbar sömlöst mellan olika nivåer i verksamheten, där alla är delaktiga i beslutsprocessen – elever, förskollärare, lärare och övrig personal.

Human vs Technology

På SETT2017 vill vi hylla, men samtidigt problematisera kring begreppet digitalisering. Anything you can do, *AI can do better, eller hur var det nu?

Teacher 2 Teacher

På SETT2017 bjuder vi in proffsen, lärare, fritidslärare, förskollärare, skolledare, speciallärare och pedagoger som visar på sina bästa exempel från verksamheten. Professionsnära när det är som bäst från det lilla till det stora.

Hör våra medlemmar föreläsa

Fler av våra medlemmar finns på plats och föreläser under SETT , missa inte att lyssna till:

• Karin Berg, gymnasielärare i svenska och religion på Schillerska gymnasiet, föreläser på temat: "Att pröva och ompröva undervisningen tillsammans"
  • Sara Bergström och Linda Bjällerstedt, förskollärare på Bjurhovdasmyckets förskola i Västerås, föreläser på temat: "Där it och drama möts"
  • Josef Sahlin, förstelärare och skolbibliotekarie på Årstaskolan i Stockholm, föreläser på temat: "Ett gyllene förstoringsglas, demokratins försvarare och en plan för skolbiblioteket "
  • Dennis Winqvist, arbetar på Hasslarödsskolan i Osby kommun, föreläser på temat: "Att skapa arbetsro i livliga klasser"
  • Andreas Hedlund, IKT-utvecklare i Skellefteå Kommun, föreläser och fortbildar pedagoger i många olika IKT-frågor, föreläser på temat: "Programmering i en kreativ förskola och skola"
  • Karin Sönnerås och Anna Stigsdotter, förskollärare i Kungsbacka kommun, föreläser på temat: "#3Dforskola"