Världens viktigaste yrke ska hyllas

I kväll, den 12 november, är det äntligen dags för Lärargalan på Berns i Stockholm. En kväll där landets fantastiska lärare ska stå i rampljuset.

Lärargalan hålls årligen varje höst, en kväll för att hylla alla balla, kunniga, kreativa, intellektuella och sofistikerade lärare runt om i landet. Detta vill Lärargalan belysa genom att dela ut priser till lärare som Sveriges elever själva har röstat fram. Över 25 000 elever har nominerat sina favoritlärare till Lärargalan 2018. Nomineringarna har sedan bearbetats av en exklusiv jury.

Lärarförbundet är en huvudsamarbetspartner till Lärargalan och har en plats i juryn. Och vi tycker självklart galan är ett oerhört viktigt event där man får chans att lyfta världens viktigaste yrke. På plats deltar hundratals lärare, flera ministrar, opinionsbildare och profiler som vill hylla läraryrket och kunskap

I kväll måndag den 12 november äger Lärargalan 2018 rum i Berns salonger i Stockholm.