Välkommen till mässan SETT Syd

Full aktivitet i Lärarförbundets mötesplats på SETT Syd

SETT Syd är mässan som har fokus på det moderna och innovativa lärandet. Den 16-17 oktober 2019 vill vi träffa dig på plats för att tillsammans bredda och fördjupa bilden av hur det är att vara lärare. Vi ses väl där?

Om du är lärare, skolledare, förskollärare, pedagog, lärarstudent eller om du jobbar med förvaltningsfrågor kopplat till skolutveckling så är SETT Syd den perfekta mötes- och inspirationsplatsen för dig. Fokus ligger på det moderna och innovativa lärandet.

Att vara lärare är att vara del av något större

Lärarförbundet vill med hjälp av er medlemmar bredda och fördjupa bilden av hur det är att vara lärare. Vi tänker både på det som är utmanande, men också det härliga och berikande med jobbet!

I år kommer Lärarförbundet återigen att vara på plats för att möta dig som medlem på Sett Syd. Vi vill lyssna in dina tankar från din yrkesvardag och kommer både att ha utredare och förtroendevalda på plats.

Årets tema

I år lägger SETT SYD fokus på HUR:et i alla skeden av undervisningen inom skolans och förskolans väggar! Hur är den enskilt viktigaste frågan för svensk förskola och skola.

• HUR bedriver vi en undervisning av hög kvalité?
  • HUR skapar vi moderna och innovativa digitala och fysiska lärmiljöer?
  • HUR skapar vi bästa möjliga förutsättningar för lärandet för barn av vår tid?
  • HUR fungerar hjärnan vid inlärning och vad behöver vi som förskola och skola veta för att barn och elever ska lära på bästa sätt?
  • HUR använder vi digitala verktyg på ett sätt som skapar en likvärdig skola och förskola?

I vår monter

I vår monter träffar du ombudsmän och förtroendevalda. Om du inte redan är medlem kan du självklart bli det på plats och då få 3 månader kostnadsfritt medlemsskap. I vår mötesplats finns även Skolan i bild projektet med sin kändisquizz, gissa vilken kändis som gjort vilken bild av skolan. Du kan även lämna ditt bästa lärarråd till en lärarkollega till publikationen ”100 goda råd” och vara med i utlottningen av en I-pad.

• Maxa ditt jobbsök med Alexandra Niklasson från Auranest som finns på plats och hjälper dig vidare i karriären!
  • Löne coachning: kl 10.20, kl 10.40 och kl 13.40
  • OSA-pepp skolledare: kl 11.30-13.00 Drop-in

På onsdagen erbjuder vi två ytterligare punkter:

• 13.50-14.15 Eftersnack med Maria Glawe efter föreläsningen Innovativ design för lärarande
  • 14.15–15.15 Sustainable Poetry

Teach meet

Nytt för i år är Teach meet, en mingel-after work i anslutning till mässan 16.30-18. På TeachMeet kommer du kunna uppleva föredrag från andra lärare, pedagoger, skolledare där de delar med sig av tips och idéer om undervisningsprogram, strategier eller verktyg som förenklar deras vardag i sin yrkesroll. Föredragen är 3 minuter, av lärare för lärare. Lös din biljett här! Obs, begränsat antal platser.

Så anmäler du dig

Köp din biljett via SETT Syds webbplats med 10% rabatt som medlem i Lärarförbundet (det är gratis att gå in på mässan för alla, det är seminarierna som kostar och rabatt ges).

Har du en konferensbiljett behöver du inte föranmäla dig till seminarierna, det är först till kvarn som gäller när du väl är på plats.

På SETT kan du besöka seminarier eller träffa Lärarförbundet i vår mötesplats. Vi står intill Lärarnas a-kassa!

Vi är samarbetspartner

Skandinaviens största mässa och konferens inom det moderna och innovativa lärandet, SETT, finns i Malmö under namnet SETT Syd. Vi är förstås med som samarbetspartner. Innehållet riktar sig till lärare i grundskola, gymnasieskola, förskola och fritidshem samt speciallärare/specialpedagoger.

Lärarförbundet är samarbetspartner med SETT och samma sak gäller SETT Syd. Arrangör är MeetInGrid och Easyfairs i samarbete med Lärarförbundet.

– Det är självklart för Lärarförbundet att vara med och skapa en mötesplats för lärare och skolledare. Det kommer bli en fantastisk källa till innovativ kunskap och inspiration, säger Lärarförbundets ordförande Johanna Jaara Åstrand.