Utbildning för hållbar utveckling – Parul Sharma, tisdag den 26 april

I sin föreläsning kommer Parul Sharma dela med sig av sin kunskap om hur du kan arbeta med att undervisa i Agenda 2030 och de globala målen.

Parul Sharma är människorättsjurist, författare och hållbarhetsexpert samt styrelseordförande för Amnesty. Hon ses och hörs regelbundet i TV, radio och press kring frågor om hållbarhet och andlighet och höll ett mycket uppskattat sommarprat 2016. Med sin globala podcast Rights talks with Parul omfamnar hon ämnen som allt från människohandel till Arktis smältande isar.

Parul är högaktuell med två nya böcker; Lärarnas Agenda 2030. Så kan du utbilda om de globala målen och Din Agenda 2030. Så bidrar du till en hållbar planet. Hon beskriver de globala hållbarhetsmålen på ett lättillgängligt sätt som väcker engagemang och handlingskraft. Vi kommer bland annat få svar på frågan vad vi alla kan göra för att driva arbetet för en hållbar utveckling framåt.

Rabatt på böckerna

Mellan den 19 april och 3 maj får du 15 procent rabatt hos Adlibris på tre av Paruls böcker:

• Lärarnas Agenda 2030. Så kan du utbilda om de globala målen
  • Din Agenda 2030. Så bidrar du till en hållbar planet
  • Produktionskedjan. Ditt ansvar för människan och miljön.

Se den inspelade föreläsningen

Föreläsningen med Parul kommer att spelas in. Som medlem i Lärarförbundet kan du se föreläsningen i 30 dagar efteråt här.

Vårens inspirationskvällar

• Skapad 2021-11-10