Utbildning för hållbar utveckling – Parul Sharma, tisdag den 26 april

Hon är människorättsjurist, författare och hållbarhetsexpert och rankad som näringslivets mäktigaste kvinna av Veckans Affärer, biståndsdebattens mäktigaste av tidningen Omvärlden, och hållbarhetsmäktigaste av en rad olika tidningar.

Parul Sharma styrelseordförande för Amnesty. Hon ses och hörs regelbundet i TV, radio och press kring frågor om hållbarhet och andlighet och höll ett mycket uppskattat sommarprat 2016. Med sin globala podcast Rights talks with Parul omfamnar hon ämnen som allt från människohandel till Arktis smältande isar.

Parul är högaktuell med två nya böcker. I Lärarnas Agenda 2030 som är en metodhandbok kopplas begreppet hållbar utveckling till verkliga frågor. Syftet är att inspirera och visa möjligheter för arbetet med att undervisa i Agenda 2030 och de globala målen. Boken riktar sig till lärare, annan skolpersonal, skolledare, studenter och skolhuvudmän.

I boken Din Agenda 2030. Så bidrar du till en hållbar planet beskriver Parul Sharma de globala hållbarhetsmålen på ett lättillgängligt sätt och väcker engagemang och handlingskraft. Hon ger även svar på frågan vad vi alla kan göra för att driva arbetet för en hållbar utveckling framåt.

Tisdag den 26 april, kl 18:30-20:00.

Föreläsningen ingår i ditt medlemskap. Anmäl dig här!

Så funkar det

Allt du behöver för att delta är en dator, surfplatta eller smartphone. Via vår chatt kan du ställa frågor till föreläsarna. Alla föreläsningar teckenspråktolkas vid direktsändningen. Du kan koppla upp dig när som helst under sändningen.

Se den inspelade föreläsningen

Föreläsningen med Parul kommer att spelas in. Som medlem i Lärarförbundet kan du se föreläsningen i 30 dagar efteråt här.

Vårens inspirationskvällar

• Skapad 2021-11-10