Utbildning för förtroendevalda: Praktisk lön

Praktisk lön är inte en kurs utan ett arbetssätt där vi utvecklar gemensamt lärande med avsikten att alla avdelningar ska delta, varje år, utifrån sina behov, sin kunskap och sin erfarenhet.

Du som arbetar praktiskt med löneöversyner kan bekanta dig med formalia, statistik, förhandlingsunderlag, beräkning av utfall och verktyg som LOKA lön och Excel. Du är med och utvecklar arbetet med opinionsbildning och medlemsnära arbete samt ges tillfällen till fördjupning kring, lönepolitik, strategi och arbetsgivarens budgetarbete.

Regionkontoret bjuder regelbundet in till Praktisk lön. Ta gärna själv kontakt för att diskutera innehåll, tid och plats. Ofta finns möjlighet att genomföra Praktisk lön med en avdelning på hemmaplan.

Hitta aktuella tillfällen.

Kontaktperson: