Tyck till om vår webbplats!

Vad tycker du om lararforbundet.se? Har du tankar om hur vi kan bli bättre, något du sett och tycker är bra? Vi lovar lyssna!

Skicka ett mail med dina åsikter till tipsa@lararforbundet.se. Vi läser allt och tar med oss av de synpunkter vi får in i vårt utvecklingsarbete av lararforbundet.se, men vi ger inte direkt feedback på varje mail.

Vill du ha kontakt med oss i andra ärenden som rör ditt medlemskap ber vi dig använda dig av vår medlemsservice.

Kommentarer:

Bodil
Bodil Ejwertz

Hej! Vi i vår lokalavdelning har kikat lite extra på webbplatsen och funderat på utvecklingsområden. Vi har även jämfört vår webbplats med LR:s och vill lyfta ett par saker.

Vi tycker att det är svårt att navigera och hitta i den nya webbplatsen när det gäller att hitta officiella dokument som avtalstexter och regelverk. Den typen av dokument vill vi ha lättillgänglig och snabb tillgång till. Här efterlyser vi en bättre sökfunktion där vi kommer in till avtalstexterna direkt när vi söker. (Vi vill inte gå in på SKL för att läsa dem).

När det gäller jämförelse med LR tyckte vi att deras lista "10 steg till en bättre skola" var inbjudande.
Deras fem förslag till reformer listas också och vi tänker att det är tydligt att se vilka frågor LR driver direkt när du kommer in. Vi skulle gärna se den typen av lista även på vår förstasida. Vi har före detta medlemmar som har angivit att de har gått över till LR för att de är tydligare på sin officiella kanal vad de jobbar med, att de varit tydligare med vilka frågor de driver.

LR:s webbsida är dessutom designad och utformad på ett mer lättillgängligt och trevligare sätt som inbjuder till läsning. Deras "rutor" samlade på mitten med många olika bilder och förslag på läsning med korta inbjudande rubriker och färger känns verkligen inbjudande.

Vi tycker att layouten på vår sida har mycket övrigt att önska - i synnerhet tycker vi inte om de 15 länkarna på första sidan inte ser inbjudande ut. Länkar är mycket bättre att publicera som klickbara bilder som dessutom kan vara rullande i en ram. Förbättringspotential med andra ord!

Med vänlig hälsning,
Bodil Karlsson Ejwertz