TV: Höjdpunkter från avdelningen Universitet och högskolas första årsmöte

Årsmötet för avdelningen Universitet och högskola hölls via videokonferens på Lärarförbundets regionkontor över hela landet. Du kan se delar av årsmötet i efterhand på Lärarkanalen.

Den 1 mars 2016 var det dags för det första årsmötet i den nya avdelningen Universitet och högskola. Årsmötet hölls via videokonferens på Lärarförbundets regionkontor över hela landet. Se höjdpunkterna på Lärarkanalen!.

Från den 1 januari 2016 har Lärarförbundet en ny avdelning inom förbundet - Lärarförbundet universitet och högskola. Alla medlemmar som arbetar på ett universitet eller en högskola kommer att tillhöra avdelningen. Det är en nationell avdelning, en samrådsavdelning, vilket är en ny form av avdelning i Lärarförbundet.

Vid årsmötet valdes Mikael Forsberg till ordförande i avdelningens styrelse. Årsmötet antog också stadgar för avdelningen. Fram till den 1 mars hade avdelningen en interimsstyrelse.

TV: Se årsmötet i efterhand

Du kan se följande programpunkter i efterhand på Lärarkanalen.

• Välkomnande av Johanna Jaara Åstrand, Lärarförbundets ordförande.
  • Lärarförbundets arbete i världen, Internationella avdelningen.
  • Högre utbildning i ett internationellt perspektiv, Anneli Hippinen Ahlgren, Stockholms universitet.
  • Universitetslärares utmaningar, Martin Stigmar, Linnéuniversitetet.

Årsmötesförhandlingarna webbsändes ej