Stockholm Pride 2019

Lärarförbundet arrangerar programpunkter samt deltar i paraden under Stockholm Pride 2-3 augusti. Välkommen att vara med och visa vår mångfald inom förbundet. Allt börjar med bra lärare!

Seminarium

”Hur får vi inkluderande skol- och vårdverksamheter?”

Vad tjänar verksamheter inom vården och skolan på att bli mer inkluderande? Mycket, och det svenska samhället lika så. Flera verksamheter måste HBTQ+-säkras och arbeta mer inkluderande. Hur når vi dit?
Lärarförbundet Student och Vårdförbundet Student har länge arbetat för att normkritiska perspektiv ska genomsyra våra utbildningar. Det är ingen självklarhet och det är inte heller en självklarhet att våra framtida arbetsplatser arbetar inkluderande.
Vården och skolan måste aktivt arbetar internt för att bli inkluderande verksamheter. En väg dit är att arbeta mer normkritiskt och inkluderande perspektiv under våra utbildningar.
Under detta seminarium kommer RFSL att presentera processen bakom HBTQ-certifiering och sedan kommer det föras ett samtal med lärare och vårdpersonal som har genomgått processen i sin verksamhet kring deras erfarenheter.

Häng med Lärarförbundet 2 augusti

Är du nyfiken på Pride och vill hänga med nya och gamla lärarförbundare/pride:are är detta din chans till gemenskap och erfarenhetsutbyte. En heldag för dig som medlem och/eller förtroendevald. Vi börjar med gemensam frukost 9,30 och ägnar förmiddagen åt samtal och diskussioner kring hbtqi-frågor kombinerat med lärarprofessionen. Sedan intas gemensam lunch och en tur till Pridehouse för att gå på seminarium tillsammans. Det officiella "hänget" pågår till ca 17 och den som vill går sedan vidare till parken. Om du inte redan har en biljett till Pride så får du ett dagband av oss. Kryssa i när du anmäler dig om du behöver ett sådant så vi kan köpa rätt antal samt om du har några allergier eller annat vi behöver ta hänsyn till när vi beställer mat och fika. Välkommen att anmäla dig här!

Prideparad lördag 3 augusti

Vi träffas före paraden och fikar tillsammans och delar ut "pimpkit" till den som vill ha. För att kunna beräkna hur mycket vi ska ordna behöver du anmäla dig. Självklart kan du gå med oss och hoppa in paradtåget efter vägen eller ansluta direkt till paraden utan fika. Vi vill bli många. Vi vill visa vår mångfald. Vi kommer visa att ALLT BÖRJAR MED BRA LÄRARE! Ta med familj och vänner och sprid glädje med oss! Välkommen att anmäla dig här!