​​Skolledarombud: Hälsa dina kollegor välkomna till Lärarförbundet Skolledare

Som skolledarombud är du representant för dig och dina skolledarmedlemmar på hemmaplan. Du blir då också en viktig person för de som ännu inte valt att engagera sig och gå med i ett fackförbund, men även för de som i dagsläget är med i ett annat förbund.

Ju fler ni är desto starkare kan ni göra era stämmor hörda i det viktiga arbetet med era förutsättningar, arbetsvillkor och löner lokalt. Nationella styrelsen driver era frågor centralt i kontakt med myndigheter och makthavare men det blir föga värt om deras insatser inte lyfts fram lokalt över landet.

På vår hemsida finns en sammanfattande presentation av Lärarförbundet Skolledare

Beställ via din avdelning material för spridning, Via länkarna nedan hittar du broschyrerna och kan antingen ladda ned dem som PDF eller beställa dem från oss.

"Lärarförbundet Skolledare" - Ny broschyr som presenterar oss och fördelarna med ett medlemskap. Se broschyren eller ladda ned den här

"Stöd i vardagen" - En folder med länkar för skolledare, bra att ha i väskan och ge till kollegor som vill veta mer om Lärarförbundet Skolledare Se foldern eller ladda ned den här

"5 goda skäl - Sveriges största förbund för skolledare" - Hexagonformad utvikbar broschyr med korta utvalda delar varför det är fördelaktigt att vara med i Lärarförbundet Skolledare. Se broschyren eller ladda ned den här

Och glöm inte att nya medlemmar får de tre första månaderna avgiftsfritt! Läs mer om medlemsskapet här