Vi uppmärksammar Skolans dag

Den 8 september 2015 firar vi Skolans dag. Det gör vi varje år för att uppmärksamma skolan och lärarnas betydelse.

Skolans dag är en dag att uppmärksamma skolans och lärarnas betydelse. Det har vi gjort sedan 2008, varje år ungefär vid terminsstart.

För att uppmärksamma Sveriges viktigaste arbetsplats kommer vi att bygga upp ett klassrum på Sergels torg, där lärare och elever från olika skolor kommer att ha lektioner under dagen.

Använd den här dagen som ett tillfälle att uppmärksamma och fira eleverna och lärarna på just din skola! Vi sänder live till och från under dagen nedan.

Du kan påverka politikerna för en bättre skola

Firas i Stockholm och hela landet

Skolans dag uppmärksammas på skolor i hela Sverige. Var med och fira du också!

För att uppmärksamma Sveriges viktigaste arbetsplats har vi byggt upp ett klassrum på Sergels torg i Stockholm, där lärare och elever från olika skolor kommer att ha lektioner under dagen. Välkommen förbi kl. 8.50-14.30 och se det viktiga arbete lärare och elever gör i skolan. Passa på att utmana dig i vår kunskapsquiz, eller hör vad eleverna ställer för frågor till utbildningsminister och gymnasieminister när de besöker klassrummet under dagen!

Se även fritidshemmens dag och förskolans dag.