Skaffa autogiro på tre minuter

Vill du slippa få räkningen på medlemsavgiften som pappersavi kan du enkelt betala via autogiro. Pengarna dras då automatiskt från ditt konto, och du slipper hålla reda på när avgiften ska betalas.

Miljövänligt, inga datum att komma ihåg, inga OCR-nummer – om du skaffar autogiro drar vi din medlemsavgift automatiskt varje månad. Medlemsavgiften betalas i efterskott, medan försäkringspremien betalas i förskott.

När du undertecknar ett så kallat medgivande ger du Lärarförbundet tillåtelse att dra medlemsavgiften från ditt konto varje månad. När du har gjort det behöver du alltså inte göra någonting för att räkningen ska bli betald, så länge du har pengar på kontot. Avdraget görs den näst sista bankdagen i månaden och börjar normalt fungera månaden efter den månad vi fått in medgivandet.

Glöm inte att se till att dina löne- och kontaktuppgifter är aktuella på "Min sida". Du loggar in på Min sida med BankID.

Avtalet för autogiro löper tills någon av parterna väljer att säga upp det.

Anslut till autogiro hos din internetbank

På din banks sida loggar du in och väljer betalning/överföring. Välj autogiro och klicka dig vidare till anmäl/anslut autogiro. Under företag/mottagare skriver du Lärarförbundet då kopplas du till Lärarförbundets särskilda konto för autogiro. Markera och välj anmäl. Som betalnummer anger du ditt fullständiga personnummer.

Danske Bank

Swedbank

Nordea

SEB

Handelsbanken

Länsförsäkringar Bank

Ikano Bank

Skandiabanken

Sparbanken

Icabanken

Skicka medgivande

Har du inte tillgång till din internetbank men har e-legitimation kan du skicka ett medgivande digitalt.

Saknar du e-legitimation kan du fylla i ett medgivande och skicka till Lärarförbundet..