SETT 2022 - Att vara ledare och lärare i en digital undervisningsmiljö​

Träffa oss i vår monter

Årets SETT-dagar går av stapeln 26-28 april på Kistamässan i Stockholm. Lärarförbundet är samarbetspartner även i år. Självklart ger vi dig som medlem rabatt på de olika spåren!

I år bjuder vi in till årets SETTdagar på Kistamässan i Stockholm, efter en tid med pandemi och inställda evenemang ser vi fram emot att få träffas live. Mellan 26-28 april bjuds du på ett program fullt av överraskningar och intressanta föreläsningar. Lärarförbundet har sin egen mötesplats där du kan träffa företrädare och ställa dina frågor, få hjälp eller bara mingla. Allt är lika välkommet.

Delta på konferensen eller besök utställningar de tre dagarna när eventet pågår. Fyll dig med inspiration, nätverkande och kompetensförhöjning. Mer än 100 föreläsningar och talare är anmälda och mässgolvet fylls med 130 utställare med inriktning på skola och lärarande.

Som medlem i Lärarförbundet får du 10% rabatt på konferensbiljetten. Att komma in på mässan och ta del av utställningen är helt kostnadsfritt.

Årets tema

Att vara ledare och lärare i en digital undervisningsmiljö

Att elevens lärande är fokus för undervisningen vet vi, men hur säkerställer vi det i olika typer av undervisningsmiljöer? Under pandemin fungerade skolan och den omställning som behövde göras för vissa, men inte för alla. Vikten av att möta vuxna och ha ett sammanhang blev extra tydligt. Det räcker inte med att kunna koppla upp sig för att bedriva undervisning, det behövs mer för att utmana, inspirera och locka till lärande. Detta och mycket mer är i fokus för konferensprogrammet på SETT.

Seminarieprogram

Lärarförbundet arrangerar

1. 26/4 kl 10-11 Att leda lärarledd skolutveckling med Gunilla Pettersson Berggren och Lena Lindblad Petersen.
  2. 26/4 kl 10-10,45 Digitala verktyg på vägen mot differentierad undervisning med Eva Bida
  3. 27/4 kl kl 10-10,45 Att överbrygga språkbarriären med digitala resurser med Linneá Bergfalk Erkmar och Mundhir Hajar
  4. 27/4 kl 14-14,45 Läraren i en digital skolvärld - möjligheter, hinder och etiska dilemman med Fredrik Sandström
  5. 28/4 9,30-10,15 Språkstimulera mera genom digitala lärmiljöer med Emilia Larsson Samoladas och Moa Bäversten.
  6. 28/4 kl 11,15-12 Den röda tråden i förskolan med Lena Edlund
  7. 28/4 kl 13-13,45 Systematiskt kvalitetsarbete i fritidshem med Ida-Mari Bengtsson
  8. 28/4 kl 13-13,45 Det digiloga klassrummet med Helen Larsson
  9. 28/4 kl 14-14,45 Arbetslaget är ett lagarbete och en nyckel till likvärdig utbildning med Sofia Grimm

Guldkorn i programmet

27/4 kl 10,45-11,30 Skolan och demokratiuppdraget

Lyssna till Johanna Jaara Åstrand, Åsa Fahlen, Lina Axelsson Kihlbom, Charlotta Granath diskutera under ledning av Sofia Wadensjö Karén. Länk till mer information.

Nätverksmingel 26/4 kl 17-19

Välkommen till ett avslappnat och kostnadsfritt mingel där du får möjlighet att träffa branschkollegor i Bistron på Kistamässan. Lärarförbundet bjuder de första som anmäler sig på en alkoholfri dryck. Baren är öppen för alla att handla och du betalar med kort eller Swish.

Se till att inte missa SETTs roligaste mingelkväll. Anmäl dig här!

• Skapad 2019-01-24
  • Uppdaterad 2022-03-29