Det är många som ringer till oss just nu och väntetiden kan ibland vara lång. Har du frågor om din faktura kan du läsa mer här. →

Sara Sundström - ledamot i förbundsstyrelsen

Grundskolläraren Sara Sundström är ledamot i Lärarförbundets styrelse. Hon vill bland annat driva yrkesfrågorna och att lärare måste ha förutsättningar för att utföra sitt jobb.

Sara Sundström är ledamot i förbundsstyrelsen. Hon tillhör Lärarförbundet i Arjeplog. Hon är grundskollärare i årskurs 4-9.

Detta är min hjärtefråga

Vi lärare behöver förutsättningar för att kunna utföra vårt jobb så att vi kan skapa den bästa skolan för varje elev. Vi behöver driva yrkesfrågorna samtidigt som vi arbetar stenhårt för bästa tänkbara villkor både vad gäller löner och arbetsbelastning. För att det ska vara möjligt måste det också skapas möjlighet att på ett långsiktigt hållbart sätt kunna balansera läraryrket med fackliga uppdrag.

Det här kan jag bidra med

Med fötterna stadigt i klassrummet kan jag bidra med den lilla avdelningens perspektiv på såväl det fackliga arbetet som vardagen i yrket.

Min bästa egenskap

"Lyhörd envis problemlösare".