Det är många som ringer till oss just nu och väntetiden kan ibland vara lång. Har du frågor om din faktura kan du läsa mer här. →

Sandra Wahlström - ledamot i förbundsstyrelsen

Grundskoleläraren Sandra Wahlström är ledamot i Lärarförbundets styrelse. Hon vill bland annat arbeta för högre lärarlöner och minskad arbetsbelastning för att få bukt med rekryteringen till läraryrket.

Sandra Wahlström är ledamot i förbundsstyrelsen. Hon tillhör Lärarförbundet i Linköping. Hon är lärare i matematik och NO i årskurs 4-9.

Detta är min hjärtefråga

Underlätta lärares vardag och värna läraryrkets särart. Lyhördhet kring behoven och att vi agerar strategiskt för att nå våra mål. Vi måste fortsätta arbeta kring lön. Problem med arbetsbelastningen måste åtgärdas. Får vi inte bukt med den får vi problem med rekryteringen till yrket. Viktigt med ett förbund för alla lärare. Att det finns två gynnar inte vårt arbetet för Sveriges lärare på sikt.

Det här kan jag bidra med

Är en skicklig förhandlare som kan hitta det som förenar och få till resultat. Att hålla ut i en fråga och inte släppa taget. Jag är analytisk och gillar en bra argumentation. Relationsbyggare.

Min bästa egenskap

Problemlösande diplomat.