Så loggar du in på lararforbundet.se

På Lärarförbundets webbplats har du möjlighet att få innehållet anpassat efter dina intressen. Men det är först när du loggar in som webbplatsen anpassas till dina intressen, var du jobbar och vilken lärare du är. Det finns också sidor som bara är tillgängliga för dig som är inloggad.

Så här fungerar inloggningen på lararforbundet.se

Vill du veta mer om vår webbplats?

Jag är medlem och vill aktivera min medlemsinloggning

För att aktivera din medlemsinloggning går du till sidan Aktivera medlemsinloggning. Använd ditt personnummer och medlemsnummer. Personnummer anger du med tolv siffror, utan bindestreck (ÅÅÅÅMMDDXXXX).

Du kommer sedan att få personaliserad information utifrån din lärarkategori, avdelningstillhörighet och de intressen du har valt och du kan kommentera i diskussioner och använda Ställ en fråga. Du får dessutom tillgång till våra verktyg Min lön och Min arbetstid. Utöver de möjligheter sajten ger dig har du många förmåner och kan utnyttja våra medlemserbjudanden.

Medlemsnumret hittar du på ditt medlemsbevis. Du kan också hitta ditt medlemsnummer på baksidan av Lärarnas tidning, ta bort de fyra sista siffrorna som är kontrollsiffror så är resten ditt medlemsnummer.

Detta gäller även dig som hade ett konto på vår tidigare webbplats, som ersattes under maj 2014.

Jag är medlem och har loggat in på webben tidigare

Om du är medlem i Lärarförbundet och har ett konto på webben så loggar du in med ditt personnummer och ditt lösenord.

Jag är ombud och kommer inte åt ombudssidan

Om du testat att logga in på lararforbundet.se/ombud och det inte går kan det vara så att du inte är registrerad som ombud. Ta kontakt med din avdelning och be att de registrerar dig. Du hittar kontaktuppgifter på lararforbundet.se/dinkommun. Ersätt "dinkommun" med namnet på den avdelning du tillhör.

Jag är inte medlem men har ett konto på lararforbundet.se och har loggat in på webben tidigare

Om du har ett konto på webben så loggar du in med din e-postadress och ditt lösenord.

Jag är inte medlem men vill skapa ett konto på lararforbundet.se

Du är välkommen att skapa ett konto på vår webbplats utan att bli medlem. Du får då tillgång till personaliserad information utifrån de intressen du anger. Du kan även kommentera i diskussioner och ställa frågor. Bäst nytta av vår webbplats får du såklart som medlem. Läs mer om vår medlemserbjudande.

Jag har glömt mitt lösenord

Har du glömt ditt lösenord så kan du återställa det här. Där anger du din e-postadressen. Du kommer då få ett mejl med instruktioner om hur du återställer ditt lösenord. För att detta ska fungera måste du tidigare ha loggat in och meddelat oss din e-postadress.

Är det första gången du loggar in på lärarförbundet.se sedan slutet av maj 2014 kan du inte använda denna funktion. Du måste då aktivera din medlemsinloggning med ditt personnummer och ditt medlemsnummer.