Så kan du betala din medlemsavgift

Du kan själv välja hur du vill betala din medlemsavgift. Vi rekommenderar autogiro, som är smidigt för dig och bra för miljön.

Ny medlem?

När du blir medlem får du avgiften på faktura. Det finns dock två undantag:

1. Om du har en arbetsgivare som erbjuder löneavdrag. Då kommer avgifterna att dras från din lön om du inte meddelar oss att du vill betala på annat sätt.
  2. Om du har valt att få digital post till Kivra.

Fem olika betalsätt

Följande fem betalsätt kan du använda dig av. Tänk på att försäkringspremier i Lärarförsäkringar och avgift för tidningsprenumeration aviseras tillsammans med din medlemsavgift.

Autogiro

Enklast är att betala via autogiro. För att komma igång skriver du under ett så kallat medgivande i din internetbank. Lärarförbundet kan sedan dra avgiften från ditt konto.

Skaffa autogiro på tre minuter

E-faktura

Det är också smidigt att betala med e-faktura. Det kostar ingenting och de flesta banker är anslutna. E-fakturan får du direkt till din internetbank, och det är också där du ansluter dig till Lärarförbundets e-faktura.

Löneavdrag

Vissa arbetsgivare tillämpar löneavdrag. Det betyder att arbetsgivaren drar avgifterna direkt från din lön.

Om du har löneavdrag och byter arbetsgivare är det viktigt att du uppdaterar dina anställningsuppgifter. Detta kan du göra på Min sida på lararforbundet.se. Om din nya arbetsgivare inte erbjuder löneavdrag, kommer du automatiskt få en faktura tills du själv begär ett annat betalsätt. Vi rekommenderar att du byter till autogiro, se ovan.

Kivra

Har du valt att få post till Kivra skickas fakturan till din digitala e-postlåda.

Faktura

Autogiro och e-faktura är smidigast för dig och bäst för miljön, men om inget av aviseringssätten ovan fungerar för dig får du en faktura på papper.

Frågor & Svar