Enligt dataskyddsförordningen är fackligt medlemskap en så kallad känslig personuppgift. Vi är därför restriktiva i vår insamling av besöksinformation och använder den inte till exempel för att följa att du blir medlem eller på sidor som kan röja att du är medlem. Här kan du läsa mer om hur Lärarförbundets behandling av personuppgifter.

Google Analytics

Pixel tags

Vi använder så kallade pixel tags/pixlar på lararforbundet.se. Informationen från pixlarna används för att mäta och optimera annonseringen i sociala medier. Exempel på användningsområden är hur många personer som klickat på en facebookannons från Lärarförbundet för att besöka en sida på lararforbundet.se, eller hur många personer som kommer från en facebookannons och besöker vår Bli medlemsida.

Vi använder också retargeting, vilket innebär att personer som visat intresse för vissa sidor på lararforbundet.se kan komma att få annonser anpassade utifrån de sidor som de besökt.

Vi kan inte se vilka enskilda personer som klickat på en annons eller andra personuppgifter kopplade till unika användare.