Revisorsutbildning

​Uppdraget som revisor innebär att följa avdelningsstyrelsens arbete löpande under året. Du har en viktig roll att säkra demokratin och att avdelningen utför sitt uppdrag enligt stadgar och verksamhetsplan.

Att vara oberoende är en viktig del, du kan inte ingå i styrelsen eftersom ditt uppdrag innebär att granska styrelsen. Du ska istället följa styrelsens arbete under året, följa besluten och även ekonomin. I slutet av året ska du ta ta fram en revisionsberättelse och presentera den för årsmötet.

För dig som revisor finns en revisorsutbildning m.m. som ger ett komplett stöd till dig i ditt uppdrag. Se nedan hur du kommer dit. Den är även ett stöd både för dig som är erfaren eller nyvald revisor. Där finns nyheter, mallar, ställ frågor direkt till en lärarförbundsexpert m.m. Är du ny som revisor finns är även en webbutbildning om uppdraget.

Så här kommer du till revisorsutbildningen
Logga in på www.lararforbundet.se /Min sida/Styrelsestöd

Kursansvarig: Maria Karlsson

maria.karlsson@lararforbundet.se