Lärarförbundet Kontakt håller extraöppet för att kunna svara på frågor om skolavtal18 - fredag kl.8-20, lördag kl. 10-14 →

​Rätt uppgifter om dig?

Finns rätt uppgifter om dig i Lärarförbundets medlemsregister? Du kan på olika sätt uppdatera dina uppgifter.

Med rätt mejladress kan du bland annat få inbjudningar och nyhetsbrev. Ska du till exempel arbeta deltid, vara föräldraledig eller sjukskriven kan medlemsavgiften bli lägre.

Logga in på Min sida på lararforbundet.se

1. Gå in på https://www.lararforbundet.se/minsida
  2. Klicka på Logga in till höger överst på sidan
  3. Logga in med BankID
  4. Klicka på ditt namn, klicka på Mina uppgifter

Det här kan du uppdatera själv

• Telefonnummer
  • Mejladress. Lägg helst in din privata mejladress.
  • Arbetsgivare
  • Arbetsplats
  • Lön

Bra att veta

• Vissa av uppgifterna syns direkt när du har gjort ändringen. Andra syns när du har loggat ut och loggat in igen. Det som Lärarförbundet ordnar manuellt syns efter cirka ett dygn.
  • Namn- och adressändringar får Lärarförbundet regelbundet från Skatteverket.
  • Hittar du inte din arbetsplats i listan? Sök efter namnet med något av orden förskola/skola/förskolan först. Hittar du inte, ring Lärarförbundet Kontakt 0770-33 03 03.
  • Din nya arbetsplats och lokalavdelning syns det datum då du har börjat din nya anställning.
  • I fältet arbetsgivare. Skriv kommunens namn eller liknande. Där ska inte din chefs namn stå.
  • Har du tillfällig ändring i din inkomst? Ändra inte procentsatsen och antal kronor du har i lön. Det är summan och procentsatsen för din grundlön som ska stå där.

Ring Lärarförbundet Kontakt för att uppdatera

Vissa uppgifter kan bara Lärarförbundet Kontakt uppdatera åt dig. Ring 0770-33 03 03. Alla kontaktuppgifter och hjälp på vägen

• Ändra medlemsform, du kanske har börjat studera eller har blivit pensionär
  • Tillfälliga ändringar i din inkomst
  • Ändra hur du vill betala medlemsavgiften
  • Tjänstledighet
  • Sjukskrivning
  • Föräldraledighet
  • Studieledig
  • Arbeta deltid
  • Utan arbete
  • Hjälp att få bankgironummer och/eller OCR-nummer

Medlemsavgiften baseras på vilken inkomst du har. Se sidan Lärarförbundets medlemsavgift. Meddela därför tillfälliga ändringar. Då kommer du att betala rätt medlemsavgift. Ändringarna görs samma månad som informationen kommer till Lärarförbundet. Har du glömt att meddela, kan vi backa tre månader. Det betyder att du betalar mindre den tiden. Det går att backa en gång. Justeringar av medlemsavgiften på grund av föräldraledighet eller annat syns inte i uppgifter om dig på Min sida.

Min sida

På Min sida finns lönestatistik för år 2017 i det populära verktyget Min lön. Ett annat uppskattat verktyg är Min arbetstid. Du hittar även kurser, länk till din lokala avdelning med mera.

Håll dig uppdaterad

Håll dig uppdaterad, följ Facebook och andra sociala medier