Pressmaterial Bästa skolkommun

Här kan du ladda ner pressbilder från Bästa skolkommun, logotyp och länskartor som visar var varje läns bästa skolkommun finns. Du kan även bädda in rankningen på din egen organisations eller tidnings webbplats.

Här hittar du alltid senaste rankningen: lararforbundet.se/basta-skolkommun

Är du journalist och har frågor om Bästa skolkommun, kontakta gärna press@lararforbundet.se eller pressjouren på tfn 08 - 737 69 02. För direktkontakt med Lärarförbundet lokalt kan du kontakta Lärarförbundets avdelning i respektive kommun.

Logotyp för Bästa skolkommun 2017 (högupplöst png)

Länskartor

På ett snyggt sätt erbjuder vi dig att presentera länets bästa skolkommun med kartgrafik. Grafiken hittar du under "bilagor" på den här sidan.

Bädda in rankningen på din webbplats

Vill du visa rankningen på din tidnings eller organisations webbplats och ge dina besökare ett enkelt sätt att visa hela rankningen och låta dina besökare jämföra två kommuner? Använd då nedanstående script och lägg in i html-koden på webbplatsen. Koden för 2017 kommer att fungera från och med den 5 oktober.

<script src="https://cdn.lararforbundet.se/basta-skolkommun/2017/widget.js" id="lf-infographic-widget" data-maxwidth="574"></script>

Vinnarpaket med kommunspecifika symboler

Är du anställd av en kommun och arbetar med kommunikation? Då kan du använda Lärarförbundets "vinnarpaket" för Bästa skolkommun 2017. Det kommer att uppdateras den 5 oktober på lärarförbundet.se/vinnarpaketet.

Vinnarbilder

Här hittar du även bilder från prisceremonin, på representanter för de bästa tre placerade kommunerna, Lärarförbundets respektive lokalavdelning och förbundsordförande Johanna Jaara Åstrand. För högupplösta varianter i tryckformat av nedanstående bilder, se bilagor.

Bästa skolkommun 2017 Vellinge

Prisutdelning med Vellinge kommun: Ester Alavei (utbildningschef, Vellinge kommun), Carina Wutzler (kommunstyrelsens ordförande, Vellinge kommun), Johanna Jaara Åstrand (ordförande, Lärarförbundet), Jessica Öberg (ordförande, Lärarförbundet Vellinge), Gustav Schyllert (ordförande, utbildningsnämnden Vellinge kommun).

Bästa skolkommun 2017 Orust

Prisutdelning med Orust kommun: Elsie-Marie Östling (utskottet för lärande, Orust kommun), Kerstin Gadde (kommunstyrelsens ordförande, Orust kommun), Johanna Jaara Åstrand (ordförande, Lärarförbundet).

Bästa skolkommun 2017 Ovanåker

Prisutdelning med Ovanåkers kommun: Katarina Ceder (barn- och utbildningschef, Ovanåkers kommun), Monica Hedström (ordförande, Lärarförbundet Ovanåker), Johanna Jaara Åstrand (ordförande, Lärarförbundet), Yoomi Renström (kommunstyrelsens ordförande, Ovanåkers kommun), Håkan Englund (ordförande barn- och utbildningsnämnden, Ovanåkers kommun).

Kommentarer:

Johanna