Policy för Lärarförbundet Sociala medier

​Lärarförbundet uppmuntrar till diskussion i våra sociala kanaler. Vi vill att olika uppfattningar och åsikter ska få komma till uttryck, men accepterar inte inlägg som är stötande eller som kränker andra användare.

Vi ber dig därför att undvika formuleringar som kan vara provocerande, förolämpande eller kränkande. Visa alltid respekt för andra användare och för våra gemensamma grundläggande principer. Lärarförbundet säger nej till rasism, främlingsfientlighet, härskartekniker och diskriminering på grund av religion, etnisk tillhörighet, kön och sexuell läggning. Inlägg som inte följer våra riktlinjer kan komma att tas bort eller döljas utan förvarning.

Det är inte tillåtet att dela känslig information om annan när du publicerar frågor och kommentarer på vår sida. Vi rekommenderar även att du använder dig av taggnings-funktionen om du vill göra vänner eller bekanta uppmärksamma på våra inlägg, på så sätt informerar du dem om att deras namn finns på vår sida.