Påverka genom manifestation för lokal samling

Vi ses utanför Stadshuset i Stockholm kl 15.00 den 28 november.

Den 28 november kl 15.00 samlas vi i Lärarförbundet Stockholm i en manifestation för lokal samling. Lärarbristen är ett allvarligt hot som inte har råd att vänta. Nu samlas vi samtidigt som Kommunfullmäktige sammanträder​ och visar vårt missnöje.

I flera år har rätt prioriteringar i Stockholm uteblivit trots att finansborgarråd Karin Wanngård säger att "Vi investerar kraftigt i skola och utbildning". I finansborgarrådets budget för 2017 med inriktning för 2018 och 2019, har satsningar och prioriteringar uteblivit, trots att lärarbristen är akut och sjukskrivningstalen ökar.

Johan Törnroth ordförande i Lärarförbundet Stockholm berättar att med anledning av den här akuta situationen och kommunstyrelsens låga medvetenhet, har manifestationen dragits ihop.

- Därför tar vi nu initiativet till en Lokal samling för läraryrket. Det som krävs är ett långsiktigt åtagande och löfte till Stockholms lärare. säger Johan Törnroth.

Med den här manifestationen hoppas Johan Törnroth att kommunfullmäktige ska förstå allvaret och tänka om och göra det som behövs, göra det som Stockholm så väl behöver!

- Vi hoppas att många lärare och skolledare kommer att manifestera för bättre förutsättningar med oss! Vi kommer bland annat att ha panelsamtal i syfte att politiker ska lyssna på professionen före de fattar beslut som påverkar oss. Beslut som faktiskt kan leda till helt andra vägar än den som professionen anser är den rätta. säger Johan Törnroth.

Det här kan du som medlem göra:

• Delta i manifestationen den 28/11 kl 15.
  • Skriv din åsikt och twittra, instagramma eller facebooka med #lokalsamlingsthlm