Om webbplatsen

Webbplatsen lararforbundet.se är byggd från grunden för att vara en mötesplats för alla Sveriges lärare.

På vår webbplats får du möjligheten att få innehållet anpassat till individuella intressen och behov.

Den har en platt struktur och informationen struktureras istället med hjälp av så kallade taggar. Taggarna gör att vi kan personalisera information till medlemmar som loggar in, det vill säga att vi kan styra information till olika målgrupper. En bra sökfunktion leder användarna rätt och de kan även använda taggar för att hitta information inom ett visst område.

Så fungerar det

Skapa ett konto på vår webbplats. När du skapar kontot får du berätta för oss vad du jobbar med, var du jobbar och vad du är intresserad av. Hädanefter anpassas webbplatsen och blir en unik webb bara för dig med den information som är just den du behöver och vill ha.

Vem som helst kan skaffa ett konto

Du som är, eller blir medlem hos oss får ett konto på webben när du loggar in första gången på vår sajt. När du gör det kan du även lägga till så kallade intressen. Du kommer då att få personaliserad information utifrån din lärarkategori, avdelningstillhörighet och de intressen du har valt och du kan kommentera i diskussioner och använda Ställ en fråga. Du får dessutom tillgång till våra verktyg Min lön och Min arbetstid. Utöver de möjligheter sajten ger dig har du många förmåner och kan utnyttja våra medlemserbjudanden.

Det finns dock möjlighet att skapa ett konto på sajten utan att bli medlem. Du får då endast personaliserad information utifrån de intressen du anger. Du kan även kommentera i diskussioner och ställa frågor men kommer inte åt verktygen Min lön och Min arbetstid.

Ladda ner filer

Vi använder ofta dokument i pdf-format för bilagor. Du kan ladda ner Adobe Acrobat Reader gratis för att kunna ta del av informationen i dem.

Ändra textstorleken

Med hjälp av din webbläsares inbyggda funktioner kan du ändra storleken på texten på webbplatsen. I de flesta webbläsare gör du detta genom att hålla nere Ctrl-tangenten och snurra på mushjulet.

Du kan även ändra textstorleken via webbläsarens menyer.

Upphovsrätt

Alla texter, bilder, illustrationer, publikationer och liknande är skyddade av upphovsrätt. Texten på Lärarförbundets webbplats är fri att använda och sprida vidare, förutsatt att du anger källa.

Synpunkter eller frågor?

Har du frågor om sakinnehållet på Lärarförbundets webbplats kan du kontakta webbredaktionen. Har du problem att logga in med ditt konto kan du kontakta medlemsservice.

Personuppgiftslagen (PuL)

Om du är medlem i Lärarförbundet och vill veta vad Lärarförbundet sparar för information om dig kan du skicka en skriftlig ansökan till Lärarförbundets kanslis PuL-ombud Alf Emmerdahl, alf.emmerdahl@lararforbundet.se.

Ansvarig utgivare

Ansvarig utgivare för Lärarförbundets webbplats är vår kommunikationschef Mikael Willborg.