Lärarförbundet Kontakt håller extraöppet för att kunna svara på frågor om skolavtal18 - fredag kl.8-20, lördag kl. 10-14 →

​Nu startar medling i lärarförhandlingarna

Idag har Lärarnas Samverkansråd och SKL det första mötet med Aida Hadzialic och Kurt Eriksson, som utsetts till medlare i förhandlingarna om #skolavtal18.

Det var den 14 maj som parterna meddelade att man avsåg att fortsätta förhandlingarna med hjälp av medlare. Parterna kom överens om att tillkalla Aida Hadzialic och Kurt Eriksson som medlare i förhandlingarna om ett nytt skolavtal. Det som eftersöktes hos medlarna var gedigen erfarenhet av medling och god insikt i och kunskap om skolsystemet, vilket de här medlarna uppfyllde.

Medlarna tar nu över ledningen för förhandlingarna och är de som lägger upp arbetet och tidsplanen. Syftet med deras arbete är att åstadkomma ett medlingsbud som båda parter accepterar.

Läs mer i debattartikeln: Skolans största problem är lärarbrist, inte arbetsbrist

Kommentarer:

Joanna