17:30-21:00 ikväll har vi tekniskt underhåll som påverkar inträde, utträde, mina uppgifter, och ombudssida.

Nu satsar Lärarförbundet på att växa ännu mer

Lärarförbundet har mer än 160 000 yrkesaktiva medlemmar och är det största akademikerförbundet i Sverige. Nu satsar vi på att öka ännu mer i facklig styrka, och söker dig som vill vara med och göra skillnad för Sveriges lärare och skolledare.

Med mer än 160 000 yrkesaktiva medlemmar och nästan 30 000 lärarstudenter finns vi över hela landet. Våra 15 000 ombud gör skillnad varje dag för Sveriges lärare och skolledare. Men fortfarande saknar alldeles för många den trygghet och det stöd vårt fackliga medlemskap ger.

Storsatsning för facklig styrka

Med start våren 2021 storsatsar därför Lärarförbundet på att rekrytera och organisera lärare och skolledare. Med den pågående pandemin och avtalsförhandlingarna är det viktigare än någonsin att Sveriges lärare och skolledare står enade i en stark facklig organisation. Vi kan inte vänta på att regering och arbetsgivare skapar bättre förutsättningar, vi måste sätta tryck tillsammans på varje arbetsplats och i förhandlingsrummen!

Vi söker 15 medlemsrekryterare

För att rekrytera fler medlemmar förstärker vi verksamheten med femton medlemsrekryterare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi kommer också ha ett mobilt nationellt team som utgår från Stockholm.

Vill du vara med och göra skillnad för Sveriges lärare och skolledare?

·Sök jobb som medlemsrekryterare! Varmt välkommen med din ansökan.

·Bli en del av en rörelse som vill ha ett starkt förbund för Sveriges lärare och skolledare. Passa på att bli medlem just nu när vi bjuder på de 6 första månaderna.

·Bli ombud på din arbetsplats för att tillsammans med dina kollegor påverka i era viktigaste frågor. Läs mer om hur det går till och vad du får som ombud.

Lena Durfors, biträdande kanslichef
lena.durfors@lararforbundet.se